Από την έντυπη έκδοση

Ανοδικά εξελίσσεται το 2022 για την ελληνική αργυροχρυσοχοΐα, με τις πωλήσεις να αγγίζουν εκείνες του 2019, δηλαδή τα προ πανδημίας επίπεδα.

Μιλώντας στη «Ν» εν όψει της 36ης διεθνούς έκθεσης Kosmima, που θα πραγματοποιηθεί στη ΔΕΘ από τις 5 έως τις 7 Νοεμβρίου, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών και Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), Πέτρος Καλπακίδης, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών και Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ), επισημαίνει ότι οι πωλήσεις του κλάδου είναι φέτος αυξημένες κατά περίπου 30% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Το 2021 ο κλάδος είχε «πιάσει» το 65%-70% των πωλήσεων του 2019, λόγω του «σκωτσέζικου ντους» που είχε υποστεί εξαιτίας των υγειονομικών μέτρων του φθινοπώρου μετά το καλό σε πωλήσεις περσινό καλοκαίρι.

Η τουριστική σεζόν

Φέτος οι πωλήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΒΑΚΩ, είναι αυξημένες κατά περίπου 30% από πέρυσι, αγγίζοντας τα επίπεδα του 2019, με κύριο χαρακτηριστικό πάντως ότι πωλήθηκαν περισσότερα μεν, αλλά χαμηλότερης αξίας τεμάχια, εξέλιξη που εξηγείται -όπως σημειώνει- από τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στη διεθνή οικονομία. Η φετινή χρονιά εκτιμάται ότι εξελίσσεται ικανοποιητικά για τα κοσμηματοπωλεία και τους αργυροχρυσοχόους, καθώς η τουριστική σεζόν πήγε πολύ καλά, ειδικά στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Καλύτερες επιδόσεις κατέγραψαν οι πωλήσεις του κλάδου στην Κρήτη, επίσης πολύ καλά πήγε η Ρόδος και ακολουθεί η Λέσβος, ενώ σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα υπάρχει επίσης κινητικότητα -στην Αθήνα μεγαλύτερη λόγω και πάλι του τουρισμού.

Οι επαγγελματίες του κλάδου, όπως προσθέτει ο κ. Καλπακίδης, προσπαθούν να συγκρατήσουν τις τιμές, παρότι το κόστος της πρώτης ύλης έχει εκτοξευτεί, καθώς ένα κιλό χρυσού 24 καρατίων στοιχίζει πλέον πάνω από 53.000 ευρώ, όταν προ τριετίας ή τετραετίας η τιμή του δεν ξεπερνούσε τα 40.000 ευρώ. Δεδομένης, δε, της αύξησης αυτής ο κλάδος ζητεί με ακόμη μεγαλύτερη έμφαση την κατάργηση του φόρου πολυτελείας για αγορές άνω των 1.000 ευρώ που ισχύει στη χώρα μας, όπως επίσης και τη διοργάνωση περισσότερων συμμετοχών του κλάδου σε διεθνείς κλαδικές εκθέσεις στο εξωτερικό με τη στήριξη του Enterprise Greece, όπως έγινε το φετινό καλοκαίρι στην JCK Las Vegas.

Η 36η Kosmima

Ακολουθώντας τη βελτίωση της πορείας του κλάδου, η έκθεση Kosmima επιστρέφει φέτος στη ΔΕΘ ενισχυμένη, με περισσότερες από 40 συμμετοχές, μετά την αναγκαστική «ανάπαυλα» του 2020 λόγω της πανδημίας και τη συρρίκνωσή της σε εκθεσιακό σαλόνι το 2021. Εκτός από το αυξημένο εγχώριο ενδιαφέρον από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου, η 36η Kosmima έχει και διεθνείς συμμετοχές από Τουρκία, ΗΠΑ, Βουλγαρία, Εσθονία και Ιταλία, όπως επισήμανε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo Α.Ε., Κυριάκος Ποζρικίδης, σε σχετική συνέντευξη Τύπου.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα παρουσιαστούν και τα έργα του 33ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος, που φέτος είχε ως θέμα τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Πηγή: Naftemporiki.gr