Όσα συνέβησαν εχθές μετά την εκδήλωση φωτιάς σε βυτιοφόρο όχημα στο 46ο χλμ. της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου και είχαν ως αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν για ώρες οχήματα, οδηγοί και επιβάτες, εγείρουν σοβαρά ζητήματα οδικής ασφάλειας. Ευτυχώς δεν τέθηκαν σε υψηλό κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, καθώς το περιστατικό δεν συνέβη κατά τη διάρκεια διέλευσης του βυτιοφόρου εντός των υπογείων έργων της συγκεκριμένης οδού. Το αρμόδιο υπουργείο οφείλει, όμως, να απαντήσει αν παραβιάστηκαν από την τροχαία οι κανόνες αδειοδότησης διέλευσης επικίνδυνων φορτίων εντός της σήραγγας, όπως αυτοί ορίζονται από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων. Οφείλει να διασφαλίσει ότι η διέλευση επικίνδυνων φορτίων εντός των υπογείων έργων στο σύνολο της χώρας συμμορφώνεται με τις επικαιροποιημένες προδιαγραφές ασφάλειας και επιτηρείται επαρκώς από τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς. Απαιτείται, ακόμη, να ζητήσει θεσμική ενημέρωση από τον παραχωρησιούχο για την πολύωρη ταλαιπωρία των χρηστών, όταν μάλιστα στον ίδιο αυτοκινητόδρομο είχαμε πρόσφατα και το περιστατικό κατάρρευσης γέφυρας κατά τη διάρκεια συντήρησης, ώστε να διαπιστωθεί αν παραβιάζονται οι όροι της σύμβασης παραχώρησης. Επανέρχεται, βεβαίως, στο προσκήνιο και το ζήτημα της ανανέωση του στόλου των βαρέων οχημάτων, όπου η χώρα μας καταγράφει τον υψηλότερο μέσο όρο ηλικίας εντός της ΕΕ (22,7 έτη με αντίστοιχο μέσο όρο της ΕΕ τα 14,2 έτη). Απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο ανανέωσης του στόλου, το οποίο θα θωρακίζει την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον.
Περισσότερα ΕΔΩ |
|
|
|