Κοινή ανακοίνωση Σταύρου Μιχαηλίδη, Βουλευτή Χίου-υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Ναυτιλίας και του Τομέα Ναυτιλίας ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής
Οι δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κικίλια, για τα υπαρκτά και σημαντικά προβλήματα στον επιβατικό λιμένα του Πειραιά αναδεικνύουν τα αδιέξοδα και τα καταστροφικά αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής.
Την απουσία σχετικών προβλέψεων για την ποιότητα των υποδομών και των υπηρεσιών στη συμφωνία Δημοσίου και COSCO για την πώληση του λιμένα Πειραιώς, ακολούθησε από το 2020 η αποψίλωση των αρμοδιοτήτων παρακολούθησης της λιμενικής αγοράς εκ μέρους της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), καθώς και η κατάργηση των αρμοδιοτήτων της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ).
Η κυβέρνηση έχει διαμορφώσει ένα κενό, που τελικά το πληρώνουν οι επιβάτες αλλά και το σύνολο της ακτοπλοΐας με αρνητικότατες επιπτώσεις στις συνθήκες και την ποιότητα υπηρεσιών στο μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της χώρας. Κανείς δεν ελέγχει σήμερα τις συμβάσεις Δημοσίου και εταιρειών που διοικούν τους μεγαλύτερους λιμένες της χώρας (Πειραιάς Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο). Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο παραμένει αδρανές, ενώ η Νέα Δημοκρατία αναθέτει στο Υπερταμείο την πώληση λιμένων.
Η άποψη ότι τα προβλήματα του λιμένα Πειραιώς θα επιλυθούν διακρατικά μεταξύ Ελλάδας-Κίνας, αποτελεί πυροτέχνημα εντυπωσιασμού και παραδοχή ότι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας οδηγεί στην απώλεια οποιασδήποτε δυνατότητας παρέμβασης σε κρίσιμες υποδομές της χώρας.
Επιβεβαιώνει επίσης ότι σωστά και υπεύθυνα το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής αντιτάχθηκε στην πώληση των φορέων διοίκησης των λιμένων ως επιζήμια για την πορεία της χώρας.
Το μέλλον του λιμενικού συστήματος μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο με ισχυρούς δημόσιους φορείς διοίκησης, με δυνατότητα παροχής υπηρεσιών από τρίτους σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και ουσιαστικό έλεγχο της λειτουργίας της αγοράς από μια στιβαρή Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων. |