Στο πείραμα «dogfooding», οι εταιρείες τεχνολογίας δοκιμάζουν τις εφευρέσεις τους στους ίδιους τους υπαλλήλους τους. «Πριν προσπαθήσετε να πείσετε όλους τους άλλους να φάνε το φαγητό σας, καλύτερα να το δοκιμάσετε εσείς οι ίδιοι πρώτα». Έτσι σκέφτεται η Silicon Valley. Ο τρόπος αυτός δοκιμής είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να εντοπίσουν οι εταιρείες τυχόν προβλήματα και να προχωρήσουν σε βελτιώσεις πριν από την πλήρη ανάπτυξη των τεχνολογικών τους εφευρέσεων. Ο Googler Άντονι Βαλόνε είχε εξηγήσει αυτή την προσέγγιση σε ένα blog του, το έτος 2014.
«Το dogfooding αποτελεί σημαντικό μέρος της διαδικασίας δοκιμών μας», έγραφε τότε. «Αυτή η εσωτερική ανατροφοδότηση έχει, σε πολλές περιπτώσεις, συμβάλει σε αλλαγές του σχεδιασμού των προϊόντων».
Ο αντίκτυπος του συγκεκριμένου πειράματος είναι τεράστιος, καθώς με τον τρόπο αυτό θα διαπιστωθεί πόσο επιτυχημένα είναι τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης στην πράξη. Από αυτό εξαρτώνται τρισεκατομμύρια δολάρια. Τα ευρήματα θα μπορούσαν επίσης να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών, όπως για παράδειγμα πόσους ακριβοπληρωμένους μηχανικούς χρειάζονται.
Εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα επηρεαστούν από τα αποτελέσματα του πειράματος.
Η χρυσή «χήνα» της τεχνητής νοημοσύνης;
Η πρόεδρος της Google, Ρουθ Πόρατ, μίλησε πρόσφατα για «εξορθολογισμό των λειτουργιών σε ολόκληρη την Alphabet μέσω της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης».
Ο Χιου Λάνγκλεϊ του Business Insider, υποψιασμένος από τα λόγια της, έψαξε και ανακάλυψε πράγματι ένα νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, το «Goose» που η Google έχει αναπτύξει αθόρυβα εσωτερικά. Το μοντέλο βοηθά τους Googlers να γράφουν κώδικα λογισμικού ταχύτερα και καλύτερα.
«Copilots» μέσα στη Microsoft
Η Microsoft επίσης ξεκίνησε ένα παρόμοιο μεγάλο εσωτερικό πείραμα, διαθέτοντας στους υπαλλήλους της την νέα αναβάθμιση της παραγωγικότητας «365 Copilot AI».
Ένας καλός τρόπος για να πείσετε τους πελάτες
Αυτό που υπόσχεται η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι το λογισμικό θα γίνει τόσο καλό στην αυτοματοποίηση εργασιών, που οι εταιρείες είτε θα παράγουν προϊόντα πολύ πιο γρήγορα, είτε θα παράγουν την ίδια ποσότητα προϊόντων με λιγότερους υπαλλήλους. Ή και τα δύο.
Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας θέλουν να πουλήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις, τους προγραμματιστές, τους διαφημιστές, τους δημιουργούς και άλλους πελάτες να φτάσουν σε αυτή τη νέα «νιρβάνα» παραγωγικότητας. Ποιος καλύτερος τρόπος για να πείσουν τους πελάτες τους, από το να τους δείξουν πως έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη οι ίδιες με απόλυτη επιτυχία;
Ένα ερωτηματικό για τις μελλοντικές προσλήψεις
Αν αυτή η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης ανταποκριθεί στη διαφημιστική εκστρατεία, θα μπορούσαμε να δούμε χιλιάδες υψηλά αμειβόμενους προγραμματιστές λογισμικού και άλλους εργαζόμενους να χάνουν τη δουλειά τους. Ή, οι σημερινοί εργαζόμενοι θα μπορούσαν να διατηρήσουν τις δουλειές τους και να παράγουν πολύ περισσότερα πράγματα.
Αν αυτά τα πειράματα «Dogfooding» στεφθούν με επιτυχία, ίσως οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να μην χρειάζεται να προσλαμβάνουν τόσους πολλούς εργαζόμενους στο μέλλον.
Πέρυσι για παράδειγμα, ο βετεράνος των υποδομών της Google, Ουρς Χόλζλε, ενημέρωσε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους εργαζόμενους στην εταιρεία, ότι θα χρησιμοποιήσει αυτοματοποιημένες μεθόδους για να «βρει αποτελεσματικότερους τρόπους να κάνει πράγματα».
Υπήρξαν μερικές σοβαρές απολύσεις στον τομέα της τεχνολογίας κατά το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας εξακολουθούν να έχουν πολλούς υψηλόμισθους υπαλλήλους.