Δευτέρα 24.06.2024

Στέφανος Παραστατίδης για τα κενά στα σχολεία: «Τα στοιχεία αποκρύπτονται-τα κενά παραμένουν»

Την πλήρη αδυναμία της κυβέρνησης – ήδη στο πέμπτο έτος της θητείας της- να επιλύσει το χρονίζον πρόβλημα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και την αδιαφάνεια με την οποία διαχειρίζεται το συγκεκριμένο ζήτημα, ανέδειξε η σημερινή συζήτηση στη Βουλή σχετικής επίκαιρης ερώτησης του κοινοβουλευτικού Τομεάρχη Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής και βουλευτή Κιλκίς Στέφανου Παραστατίδη με την αρμόδια Υφυπουργό Δόμνα Μιχαηλίδου.

«Την ερώτηση για τα κενά στα σχολεία δεν την κατέθεσα εθιμοτυπικά ή υπηρετώντας ένα είδος αντιπολιτευτικής τελετουργίας. Είμαστε σήμερα εδώ γιατί οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία είναι ένα πραγματικό πρόβλημα που αφορά πραγματικούς ανθρώπους» τόνισε αρχικά ο κος Παραστατίδης.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ και στο θέμα της διαφάνειας και των ανοικτών δεδομένων για τα εκπαιδευτικά κενά:

««Τα κενά στην εκπαίδευση είναι ένα θέμα που απαιτεί διαφάνεια, με γνώση των πραγματικών δεδομένων από όλους, ούτως ώστε να υπάρχει λογοδοσία της εξουσίας. Θυμάμαι, αντίστοιχα, στην πανδημία, ως ΠΑΣΟΚ δημιουργήσαμε ανθρωποδίκτυα για να έχουμε πρόσβαση στην πληροφορία και τα δεδομένα για να μπορούμε να ασκήσουμε με υπευθυνότητα τον αντιπολιτευτικό μας ρόλο. Η ίδια πολιτική ασκείται και σήμερα στην παιδεία, τα δεδομένα παραμένουν κλειστά και εμείς λειτουργούμε ως ντεντέκτιβ, συλλέγοντας στοιχεία για να ασκήσουμε αντιπολίτευση με ευθύνη», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Παραστατίδης.

Αφού ο κος Παραστατίδης παρέθεσε ενδεικτικά στοιχεία από αρκετές περιοχές της χώρας που οι θέσεις που καλύφθηκαν υπολείπονται των αντίστοιχων αναγκών με βάση τα αιτήματα των αντίστοιχων διευθύνσεων εκπαίδευσης και αυτό οδήγησε ώστε φέτος στα σχολεία να έχουμε 5000 λιγότερο μόνιμο προσωπικό ενώ και οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν σε πρώτη φάση είναι 3500 λιγότεροι, δηλαδή τουλάχιστον 8500 λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό σε σχέση με πέρυσι.

Είναι φανερό λοιπόν από τα επίσημα στοιχεία, είναι ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν αφού παραμένει ανεξήγητη αυτή η μείωση συγκριτικά με πέρυσι.

Μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών; Όχι

Μειώθηκε ο αριθμός των σχολικών τμημάτων ; Όχι

Δηλαδή τι θέλετε να μας πείτε;

Ότι η δική σας κυβέρνηση – γιατί είναι ο 5ος χρόνος διακυβέρνησης σας, δηλαδή οι προκάτοχοι σας – έκαναν σπατάλη ανθρώπινων εκπαιδευτικών πόρων και κατηγορείτε τους διευθυντές σχολείων και εκπαίδευσης που εσείς , η ΝΔ, επιλέξατε και τοποθετήσατε ότι έστελναν μέχρι πέρυσι πλασματικά – «φουσκωμένα» – στοιχεία;

Αλήθεια φέτος σας αιτήθηκαν λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό από πέρυσι;

Η απάντηση της Υπουργού – «Άδειασε» τους Διευθυντές Σχολείων που η ίδια η κυβέρνηση έχει διορίσει.

Από την πλευρά της η Υπουργός δεν διέψευσε τα κενά που έχουν δημιουργηθεί ενώ παραδέχθηκε πώς το σύνολο των στοιχείων δεν είναι γνωστό ούτε στην ίδια την ηγεσία του Υπουργείου! Επιβεβαίωσε έτσι πως η κυβέρνηση χαράσσει την εκπαιδευτική πολιτική της χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία.

Μάλιστα, άφησε αιχμές προς του διευθυντές εκπαίδευσης – τους οποίους η ίδια η κυβέρνηση έχει διορίσει- καθώς όπως είπε, «αυτό που ζητάνε δεν είναι πάντοτε σωστό και δεν ταυτίζεται απαραίτητα με τα πραγματικά κενά στα σχολεία».

Τέλος, παρέπεμψε στις επόμενες ημέρες την οριστική επίλυση του ζητήματος και παραδέχτηκε ότι είναι κλειστά και μη προσβάσιμα τα δεδομένα που αφορούν τα κενά στην εκπαίδευση και δεσμεύτηκε ότι αυτό θα αλλάξει.

Αβεβαιότητα και για τα ολοήμερα σχολεία

Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Παραστατίδη αφορούσε επίσης και το κρίσιμο ζήτημα των ολοήμερων σχολείων. Ο βουλευτής Κιλκίς τόνισε πως το ολοήμερο σχολείο είναι ένας «σημαντικός θεσμός που δεν πρέπει να απαξιωθεί, ούτε να λειτουργήσει ως παιδοφυλακτήριο», ενώ υπενθύμισε τις δεσμεύσεις τόσο του Πρωθυπουργού όσο και του αρμόδιου Υπουργού κ. Πιερρακάκη για παράταση του ωραρίου του. Ανέλυσε μάλιστα τα τρία στοιχεία που είναι κρίσιμα για την επιτυχία του θεσμού: αμεσότητα στελέχωσης, ειδικότερα σε κρίσιμες ειδικότητες (Θεατρολόγοι, Γυμναστές, Πληροφορικοί, Αισθητικής αγωγής, Καλλιτεχνικών) και επαρκείς υποδομές (έλλειψη ουσιαστικών τραπεζαριών και τραπεζοκόμων, έλλειψη χώρων με δυνατότητα κατάκλισης).

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ