Πέμπτη 28.03.2024

Πόσο αξίζει σήμερα ο ελληνικός εμπορικός στόλος

“Εκτοξεύτηκε” η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου το τρέχον έτος, με ώθηση από την αγορά μεταφοράς LNG και το χύδην ξηρό φορτίο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο οίκος αναλύσεων VesselsValue, η συνολική αξία του στόλου υπολογίζεται τον Νοέμβριο στα 145,8 δισ. δολάρια, κι ενώ στην αρχή του έτους διαμορφωνόταν στα 93,2 δισ. δολάρια. Αυτό το ποσό κατατάσσει τον ελληνικό στόλο στην τρίτη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, βάσει της αξίας των περιουσιακών στοιχείων του.

Ο πιο ακριβός στόλος είναι ο κινεζικός, με αξία 191,2 δισ. δολαρίων και ακολουθεί ο ιαπωνικός, ο οποίος αποτιμάται στα 187,6 δισ. δολάρια. Η πρωτιά των Κινέζων οφείλεται στην κυριαρχία τους στον κλάδο μεταφοράς containers. Η φετινή “απογείωση” των ναύλων επέφερε σημαντική αύξηση στις αξίες των εν λόγω βαποριών.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν ΗΠΑ (96,3 δισ. δολάρια), Σιγκαπούρη (78,4 δισ. δολάρια), Γερμανία (76,7 δισ. δολάρια), Νότια Κορέα (58,2 δισ. δολάρια), Ηνωμένο Βασίλειο (54,5 δισ. δολάρια), Ταϊβάν (47,8 δισ. δολάρια) και Νορβηγία (43,1 δισ. δολάρια).

Η “ακτινογραφία” του ελληνικού στόλου

Οι Έλληνες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα δεξαμενόπλοια. Παρότι, όπως λένε οι αναλυτές της VesselsValue, τα έσοδα του κλάδου έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά, καταγράφηκαν κάποιες αυξήσεις στην αγορά spot, οι οποίες οδήγησαν ανοδικά τις αξίες του συνολικού στόλου. Η αξία των νεότευκτων και resale tankers, όπως VLCCs, suezmaxes και aframaxes έχει ενισχυθεί κατά 20%-30% από το ξεκίνημα της χρονιάς. Ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων αποτιμάται στα 41,5 δισ. δολάρια και είναι με διαφορά ο πιο ακριβός διεθνώς.

Στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η αξία του ελληνικού στόλου έχει σχεδόν διπλασιαστεί μέσα σε 11 μήνες, από τα 28 δισ. δολάρια στα 52,7 δισ. δολάρια, λόγω των υψηλών ναύλων. “Οι Έλληνες παραμένουν δραστήριοι στην αγορά μεταχειρισμένων”, επισημαίνουν οι μελετητές της VesselsValue. Μάλιστα, όπως λένε οι “Greeks” έχουν αγοράσει περίπου το ένα τέταρτο των bulk carriers που έχουν “αλλάξει χέρια” φέτος. O στόλος bulkers των Ελλήνων έρχεται τρίτος πίσω από τους Κινέζους (53,2 δισ. δολάρια) και τους Ιάπωνες (62,9 δισ. δολάρια).

Τέλος, ο ελληνικός στόλος containerships αποτιμάται στα 27,7 δισ. δολάρια και βρίσκεται στην πέμπτη θέση της σχετικής λίστας. Το μικρό μερίδιο των Ελλήνων στη συγκεκριμένη αγορά δεν επιτρέπει μία καλύτερη κατάταξη. Όπως ειπώθηκε, ο πιο ακριβός στόλος του κλάδου είναι ο κινεζικός (78,8 δισ. δολάρια) και ακολουθεί ο ιαπωνικός (49 δισ. δολάρια).

Πόσο αξίζει σήμερα ο ελληνικός εμπορικός στόλος

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: Capital.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ