Σάββατο 24.09.2022

Ποια ΙΧ, φορτηγά και λεωφορεία και από πότε δεν θα ταξινομούνται

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν επιτρέπει τον εκτελωνισμό των οχημάτων στα οποία τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης έχουν παύσει να ισχύουν.

Νέους περιορισμούς στην ταξινόμηση αυτοκινήτωνφορτηγών και λεωφορείων θέτει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης συγκεκριμένων μοντέλων έχουν παύσει να ισχύουν και δεν πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας.

Ειδικά στα αυτοκίνητα το Υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι δεν θα εκτελωνίζονται αυτοκίνητα που φέρουν καθίσματα και υποστηρίγματα κεφαλής που δεν πληρούν τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού.

Ειδικότερα η επικαιροποιημένη εγκύκλιος με θέμα «Περιορισμοί ταξινόμησης 2021 και 2022» αναγράφει χαρακτηριστικά: «Σε συνέχεια των παραπάνω σχετικών, προστίθεται νέα παράγραφος στην (α) σχετική εγκύκλιο ως εξής:

Λαμβάνοντας υπόψη τον κατ’ Εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 2020/1398 της Επιτροπής της 8ης Ιουνίου 2022 για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, ώστε να ληφθούν υπόψη η τεχνική πρόοδος και οι κανονιστικές εξελίξεις όσον αφορά τις τροποποιήσεις των κανονισμών για τα οχήματα που έχουν εκδοθεί στο πλαίσιο της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη, οι εθνικές αρχές απαγορεύουν (θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης έχουν παύσει να ισχύουν) την ταξινόμηση των νέων (καινούργιων) οχημάτων:

Ι) από 1/09/2022 οχημάτων κατηγορίας Μ1, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 17R09 (Καθίσματα και υποστηρίγματα κεφαλής, αντικείμενο Α2 του παρ. ΙΙ του κανονισμού 2019/2144 όπως τροποποιήθηκε από τον κανονισμό (ΕΕ) 2022/1398) ή μεταγενέστερη σειρά τροποποιήσεων αυτού.

Η αναφορά του κανονισμού (ΟΗΕ) 17R09 γίνεται στο σημείο «15A 17R» του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων)

ΙΙ) από 5/9/2022 οχημάτων κατηγορίας N, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 29R03/04 (Πρόσκρουση θαλάμου οδήγησης, αντικείμενο Α24 του παρ. ΙΙ του κανονισμού 2019/2144 όπως τροποποιήθηκε από τον κανονισμό (ΕΕ) 2022/1398) ή μεταγενέστερη σειρά τροποποιήσεων αυτού.

Για τα οχήματα κατηγορίας N1 και τα οχήματα κατηγορίας N2 με μέγιστη τεχνικά επιτρεπόμενη μάζα οχήματος που δεν υπερβαίνει τους 7,5 τόνους, η ανωτέρω απαίτηση ισχύει μόνο για αυτά:

α/ που έχουν τον κινητήρα κάτω από τον θάλαμο οδήγησης (ως «όχημα με τον κινητήρα κάτω από τον θάλαμο οδήγησης» νοείται ένα όχημα στο οποίο περισσότερο από το μισό του μήκους του κινητήρα είναι τοποθετημένο πίσω από το πιο εμπρός σημείο της βάσης του αλεξήνεμου και ο άξονας του τιμονιού βρίσκεται στο πρόσθιο τέταρτο του μήκους του οχήματος ). Ωστόσο, στην περίπτωση τύπου οχήματος που πληροί τις απαιτήσεις μετωπικής πρόσκρουσης του κανονισμού αριθ. 12 ή του κανονισμού αριθ. 94, και οχημάτων της κατηγορίας N1, που προέρχονται από την κατηγορία M1 (ως «οχήματα της κατηγορίας N1 που προέρχονται από την κατηγορία M1» νοούνται τα οχήματα της κατηγορίας N1, τα οποία, έμπροσθεν των ορθοστατών Α, έχουν την ίδια γενική δομή και μορφή με όχημα της προϋπάρχουσας κατηγορίας M1) και έχουν εγκριθεί σύμφωνα με τον κανονισμό αριθ. 94, μπορεί να θεωρηθεί ότι ικανοποιούνται την ανωτέρω απαίτηση, ή/και,

β/ που διαθέτουν χωριστό θάλαμο οδήγησης (ως «ξεχωριστός θάλαμος» νοείται ένας θάλαμος ο οποίος συνδέεται με το πλαίσιο του οχήματος με ειδικούς συνδέσμους και δεν έχει κοινό μέρος με την επιφάνεια φορτίου).

Η αναφορά του κανονισμού (ΟΗΕ) 29R03 γίνεται στο σημείο «71 R29» του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων).

Προσοχή: Οχήματα που ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) με αριθμ. 29R02 (δηλαδή την προηγούμενη σειρά τροποποιήσεων) και των οποίων οι αντίστοιχες εγκρίσεις οχημάτων, ως προς την προστασία των επιβαινόντων στον θάλαμο οδήγησης ενός οχήματος επαγγελματικής χρήσης, έχουν χορηγηθεί μέχρι την 30/1/2017, ή του κανονισμού (ΟΗΕ) 29R03/00 ή μεταγενέστερο αυτού, συνεχίζουν να ταξινομούνται.

ΙΙΙ) από 5/09/2022 οχημάτων κατηγορίας M3κλάσεις II και III, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 118R03 (Αναφλεξιμότητα στα λεωφορεία, αντικείμενο ΣΤ16 του παρ. ΙΙ του κανονισμού 2019/2144 όπως τροποποιήθηκε από τον κανονισμό (ΕΕ) 2022/1398) ή μεταγενέστερη σειρά τροποποιήσεων αυτού.

Η αναφορά του κανονισμού (ΟΗΕ) 118R03 γίνεται σε ένα από τα σημεία «95/28 Συμπεριφορά στην καύση των υλικών» ή «Παρατηρήσεις» του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων).

ΙV) από 5/09/2022 οχημάτων κατηγορίας M1 με μέγιστη τεχνικά επιτρεπόμενη μάζα που δεν υπερβαίνει τα 3500 kg και με δίδυμους τροχούς («δίδυμοι τροχοί»: η τοποθέτηση ζεύγους τροχών στη μία πλευρά ενός άξονα, στην ίδια πλήμνη), που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 141R01

(Παρακολούθηση πίεσης ελαστικών για ελαφρά οχήματα, αντικείμενο Γ13 του παρ. ΙΙ του κανονισμού (ΕΕ) 2019/2144 όπως τροποποιήθηκε από τον κανονισμό (ΕΕ) 2022/1398) ή μεταγενέστερη σειρά τροποποιήσεων αυτού.

Η αναφορά του κανονισμού (ΟΗΕ) 141R01 γίνεται στο σημείο «46E 64R» του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων), ενώ η ύπαρξη δίδυμων τροχών, στο σημείο 1 του πιστοποιητικού συμμόρφωσης (CoC) του οχήματος.

1.V) Οι κανονιστικές πράξεις του παρακάτω πίνακα, έχουν πάψει να ισχύουν, λόγω της εφαρμογής του κανονισμού (ΕΕ) 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όπως ισχύει.

Πηγή: newsauto.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ