Τετάρτη 16.06.2021

Όσο πιο συχνά τρώμε, τόσο πιο εύκολα αδυνατίζουμε – Κι όμως ισχύει

Πολλαπλές μελέτες αποδεικνύουν ότι το φυσιολογικό σωματικό βάρος συσχετίζεται με την συχνότητα των γευμάτων και οι άνθρωποι που καταναλώνουν πολλά μικρά και συχνά γεύματα τείνουν να έχουν σταθερά χαμηλό το βάρος.

 

Το πιο σωστό είναι να κατανέμουμε τις ημερήσιες θερμίδες μας σε μικρά και συχνά γεύματα. Αν ακολουθούμε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο με μικρά και συχνά γεύματα των οποίων οι θερμίδες δεν ξεπερνούν τις ενεργειακές μας ανάγκες, μπορούμε να διατηρήσουμε σταθερό βάρος. Επιπλέον, τα πολλά μικρά και συχνά γεύματα εφοδιάζουν όλη την ημέρα με ενέργεια τον οργανισμό και συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Τα πολλά μικρά και συχνά γεύματα συμβάλλουν στην οξείδωση του λίπους με τον εξής τρόπο: Τρώγοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα το στομάχι δεν προλαβαίνει να κενωθεί, συνεπώς οι τροφές καθυστερούν να μεταβούν στο Λεπτό έντερο και αυτό έχει ως συνέπεια τον μειωμένο ρυθμό απορρόφησης της γλυκόζης. Έτσι, μειώνεται η έκκριση ινσουλίνης (η οποία είναι αναβολική ορμόνη) και ο οργανισμός καταφεύγει στην χρήση του λίπους για εκτελέσει τις λειτουργίες του.

Όμως, εκτός από τη συχνότητα των γευμάτων έχει ιδιαίτερη σημασία και η ποιότητα τους. Είναι προτιμότερο να φάμε ένα τοστ με τυρί και λαχανικά απ΄ ότι ένα κρουασάν, το οποίο είναι πλούσιο σε λιπαρά και θερμίδες. Προτιμήστε λοιπόν γεύματα χαμηλά σε λιπαρά και πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, σε βιταμίνες και φυτικές ίνες.

Ιδανικές εναλλακτικές για εύκολα και γρήγορα σνακ

  • Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς
  • Ζελέ light με φρέσκα φρούτα
  • Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς
  • Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα με γλυκαντικά (π.χ.φρουκτόζη)
  • Γάλα 1,5% & Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • 2-3 cream crackers σικάλεως & 1 ποτήρι χυμό
  • Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
  • Αποξηραμένα φρούτα
  • 1-2 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή πολυδημητριακά μπισκότα

*Aπό την Καρολίνα-Ευαγγελία Καπόγλου, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, ΒSc Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Ιωάννινα Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

 

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: eleftherostypos.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ