Δευτέρα 14.06.2021

Oι 5 νέες παρεμβάσεις του e-ΕΦΚΑ για τους ασφαλισμένους

Παρεμβάσεις σε πέντε βασικά πεδία ”τρέχει” ο e – ΕΦΚΑ κατά την τρέχουσα περίοδο, την  ώρα που η διοίκηση του ασφαλιστικού υπερ-φορέα αλλάζει ”χέρια” μετά την  αντικατάσταση του Χρήστου Χάλαρη από τον Παναγιώτη Δουφεξή.

Η πρώτη παρέμβαση αφορά τον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων όσων έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης και η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση των αποδοχών τους.

Η δεύτερη αφορά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ασφαλιστικού υπερ-φορέα οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν.

Η τρίτη παρέμβαση αφορά το σύστημα ψηφιακής έκδοσης νέων συντάξεων (”Άτλας”), η ολοκλήρωση του οποίου αναμένεται να συντελεστεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η τέταρτη παρέμβαση επικεντρώνεται στην ψηφιακή ενοποίηση των συστημάτων τέως ασφαλιστικών ταμείων.

Η πέμπτη παρέμβαση εστιάζει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω της ανάπτυξης των κέντρων τηλεφωνικής επικοινωνίας.

Πιο αναλυτικά, αρμόδια στελέχη του e-ΕΦΚΑ εξηγούν στο Capital.gr το περιεχόμενο των παρεμβάσεων αυτών:

1. Αυξήσεις στις ”νέες” κύριες συντάξεις

Βρίσκεται σε εξέλιξη ο επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων όσων συνταξιούχων έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης, με προτεραιότητα τους ”νέους” συνταξιούχους, δηλαδή εκείνους που βγήκαν στη σύνταξη μετά τις 13 Μαΐου 2016.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του e-ΕΦΚΑ, οι αυξήσεις στους συνταξιούχους αυτούς θα καταβληθούν στα τέλη Ιουνίου, ενώ τα αναδρομικά τους (από τον Οκτώβριο του 2019) θα πληρωθούν στα τέλη Ιουλίου.

2. Αύξηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι ίδιες πηγές, αναφέρουν πως έως σήμερα, λειτουργούν γύρω στις 50. Στόχος είναι αυτές να αυξηθούν στις 70 στο αμέσως επόμενο διάστημα, με στόχο να μειωθούν αποφασιστικά οι δια φυσικής παρουσίας συναλλαγές των ασφαλισμένων με τον e-ΕΦΚΑ (σ.σ. εκτιμώνται γύρω στις 8 εκατ. ετησίως).

3. Ολοκλήρωση του συστήματος ”Άτλας” για τις ψηφιακές συντάξεις

Σχετικά με το μηχανισμό αίτησης – έκδοσης των νέων συντάξεων στόχος είναι κατά τον τρέχοντα μήνα να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία για τους υγειονομικούς (ασφαλισμένους του τέως ΤΣΑΥ) και τους δικαιούχους συντάξεων αναπηρίας (ανεξαρτήτως ταμείου).

Αμέσως μετά, τον Ιούλιο, θα ψηφιοποιηθεί η διαδικασία αίτησης – απονομής σύνταξης γήρατος για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα (σ.σ. ασφαλισμένοι τέως ΙΚΑ).

Τέλος, σύμφωνα με τον  ίδιο προγραμματισμό,  τον ερχόμενο Νοέμβριο, θα έχει ολοκληρωθεί η εν λόγω διαδικασία και για τις συντάξεις γήρατος των ελευθέρων επαγγελματιών, δηλαδή των αυτασφαλισμένων στον τέως ΟΑΕΕ (σ.σ. έμποροι, βιοτέχνες, αυτοκινητιστές) και στο τέως ΕΤΑΑ (σ.σ. αυταπασχολούμενοι μηχανικοί, δικηγόροι).

4. Ψηφιακή ενοποίηση συστημάτων των τέως ταμείων

Στόχος του e- ΕΦΚΑ να μπορούν να επικοινωνούν, για υποθέσεις των ασφαλισμένων, μεταξύ τους όλα τα τέως ασφαλιστικά ταμεία (π.χ. ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ) χωρίς να απαιτείται αλληλογραφία. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω της ομογενοποίησης των ψηφιακών συστημάτων, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

5. Ανάπτυξη του τηλεφωνικού κέντρου

Έχει συναφθεί συμφωνία με ιδιωτικό φορέα προκειμένου να συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο ικανό να εξυπηρετήσει τους ασφαλισμένους, η τηλεφωνική επικοινωνία των οποία με τον e-ΕΦΚΑ είναι έως τώρα εξαιρετικά δύσκολη, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

 

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: www.capital.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ