Κυριακή 28.11.2021

Ο ΕΦΚΑ γίνεται ψηφιακός: 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους

Πάνω από 50 σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχει θέσει σε λειτουργία ο e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο της στρατηγικής για αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Οι υπηρεσίες αυτές επιτρέπουν σε χιλιάδες ασφαλισμένους να εξυπηρετούνται γρήγορα και εύκολα, από το σπίτι ή την εργασία τους, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα.

Σήμερα, πραγματοποιούνται κάθε μήνα 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας αισθητά την ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών. Παράλληλα, απελευθερώνεται σημαντικός χρόνος για το ανθρώπινο δυναμικό του φορέα, προκειμένου να αξιοποιηθεί σε τομείς με αυξημένες ανάγκες, όπως π.χ. η διαχείριση των συνταξιοδοτικών αιτημάτων.

Ειδικότερα, ανά κατηγορία, παρέχονται οι εξής υπηρεσίες:

Ελεύθεροι Επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες 

Εργοδότες 

Συνταξιούχοι

Φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα

Οφειλέτες

Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί και βρίσκεται στη διάθεση των πολιτών ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία για τις επιστροφές των αναδρομικών προς τους κληρονόμους των θανόντων συνταξιούχων.  https://apps.ika.gr/eAccess/login.xhtml

Σημειώνεται ότι για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, υπάρχει η δυνατότητα για ηλεκτρονικό αίτημα ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/e-ephka-elektroniko-aitema-exypereteses-kleisimo-ranteboy). Μεσοπρόθεσμος στόχος του e-ΕΦΚΑ είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν και ηλεκτρονικά και κάποιες από αυτές να πραγματοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά.

Παράλληλα με τις υπηρεσίες σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους, ο e-ΕΦΚΑ παρέχει και περισσότερες από 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε λογιστές και φοροτεχνικούς, με σκοπό να διευκολυνθεί το έργο τους και να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των καθημερινών επισκέψεων στα φυσικά υποκαταστήματα.

Η ενίσχυση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών αποτελεί μέρος μιας σειράς δράσεων του e-ΕΦΚΑ για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Σε αυτές περιλαμβάνονται η λειτουργία του νέου, ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555 που λειτουργεί χωρίς χρέωση σε 24ωρη βάση, η υπηρεσία myEFKAlive για τη διευκόλυνση των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών, η αύξηση του αριθμού των υπηρεσιών που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ κ.ά.

Αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, ο e-ΕΦΚΑ συνεχίζει να βελτιώνει δραστικά το επίπεδο των υπηρεσιών προς τους πολίτες, αντιμετωπίζοντας παθογένειες και προβλήματα που χαρακτήρισαν τη λειτουργία του στο παρελθόν.

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: powergame.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ