Οι αποκλίσεις αυτές (της τάξεως του 50% σε σχέση με τα δηλωθέντα) δείχνουν πως υπάρχει αντικείμενο και για περαιτέρω έρευνα, η οποία μόλις τώρα ξεκινά. Και θα καλύπτει τα πάντα: από… τις παραγγελίες και τα πιάτα, μέχρι τα καλάθια!
Με βάση τα ευρήματα που ανέκυψαν για τις αποδείξεις που κόβουν, οι υπό έλεγχο επιχειρήσεις μπαίνουν πλέον στο μικροσκόπιο και για πολύ ειδικότερα θέματα:
– Έλεγχοι στα συμβόλαια και στους «μπροστινούς»: ήδη παρατηρείται ότι σε δύο ή και τρία από τα προς έλεγχο κέντρα διασκέδασης, εμφανίζεται ο ίδιος «νόμιμος εκπρόσωπος», αν και φέρονται να είναι διαφορετικού ιδιοκτήτη. Σύμφωνα με τις εντολές που έχουν λάβει οι ελεγκτές, θα αναζητούν τους δρόμους του χρήματος και συμβόλαια που θα δείχνουν σε ποιες άλλες υπόγειες συναλλαγές ή κυκλώματα της νύχτας καταλήγουν χρήματα που δεν δικαιολογούνται από τη νόμιμη δραστηριότητα. Στόχος είναι να διακρίνονται οι -υποκρυπτόμενοι- πραγματικοί ιδιοκτήτες από τους κατά νόμον υπεύθυνους ή «αχυράνθρωπους», καθώς και το είδος ή και το κύρος των συμφωνιών που συνδέουν αυτούς, με άλλες επιχειρήσεις ή προμηθευτές κλπ.
– Έλεγχοι στα ποτά: πέραν από τιμολόγια αγοράς και τις αποδείξεις πώλησης που δείχνουν αδικαιολόγητες αποκλίσεις και ασυμφωνίες, θα ελέγχεται περαιτέρω η προέλευση και η γνησιότητά τους.
– Έλεγχος στα λουλούδια: οι ελεγκτές δηλώνουν την παρουσία τους πριν την έναρξη του προγράμματος και ζητούν να δουν τον χώρο που φυλάσσονται τα λουλούδια, πόσα είναι, πώς αγοράστηκαν και αν καταγράφονται πόσα πέφτουν «στην πίστα». Στις αποδείξεις λιανικής που εκδίδονται -και πριν ακόμα βγει ο λογαριασμός- υπάρχει πλέον ειδικός κωδικός χρέωσης των υπηρεσιών αυτών. Με βάση τις ποσότητες όμως, θα υπολογίζεται και σε πόσα καλάθια αναλογούν τα προς πώληση λουλούδια.
Πώς έγιναν οι έλεγχοι
Από τις 11 Ιανουαρίου η ΑΑΔΕ έθεσε υπό παρακολούθηση τις εισπράξεις των 29 μεγαλύτερων νυχτερινών κέντρων, μέσω των στοιχείων που αποστέλλουν μέσω Esend στο mydata.
Επίσης αξιοποιήθηκαν:
– ο αλγόριθμος εντοπισμού παραβατικότητας της ΑΑΔΕ,
– στοιχεία από πλατφόρμες κρατήσεων τραπεζιών στα κέντρα, τα οποία αποκαλύπτουν κρατήσεις και πληρότητα των μαγαζιών αυτών
– αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαφημίζουν εκδηλώσεις ή εμφανίσεις καλλιτεχνών και άλλα μέσα προσέλκυσης πελατείας
«Πριν από σας, για εσάς»
Το ποιοτικό άλμα των ελέγχων είναι πρωτοφανές: σε αντίθεση με την προ myDATA εποχή, οι έλεγχοι δεν εστιάζουν πια και μόνο στο αν δεν κόπηκε μία απόδειξη όταν μπήκε ο ελεγκτής. Αντιθέτως, ελέγχουν πόσες πολλές κόβονται από τη στιγμή που μπήκε! «Σαρώνουν» έτσι το σύνολο των εισπράξεων, χωρίς να απαιτείται καν να προσκομίσουν τα βιβλία τους στην εφορία οι ελεγχόμενοι για να επιδείξουν τι εισπράττουν και τι δηλώνουν.
Μάλιστα η ΑΑΔΕ δεν παρακολουθεί μόνο την είσπραξη κάθε βραδιάς, αλλά και αναλυτικά πόσες αποδείξεις κόβονται ανά ώρα ή και ανά λεπτό -και ποιες ακόμη! Καθώς οι ελεγκτές «πιάνουν στασίδι» από την αρχή του προγράμματος μέχρι το σχόλασμα, «ακτινογραφούνται» ακόμα και οι ροές των παραγγελιών και των εισπράξεων, πριν ή αφού βγουν τα μεγάλα ονόματα στην πίστα, αλλά ακόμη και οι αποδείξεις για… ένα μπουκάλι νερό, όπως έχουν εντολή οι ελεγκτές να παραγγέλνουν όταν μπουν στα μαγαζιά για έλεγχο.