Πέμπτη 06.10.2022

Νότης Μηταράκης: Χαιρετισμός στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μετανάστευσης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Αθήνα / Notis Mitarachi: Greeting at the meeting of the Migration Committee of the Parliamentary Assembly of the Counc

Δελτίο Τύπου   

 

Νότης Μηταράκης: Χαιρετισμός στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μετανάστευσης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Αθήνα  

   

Χαιρετισμό στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μετανάστευσης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιείται στην Αθήνα απηύθυνε ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Νότης Μηταράκης.  

Ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε στο κοινό όραμα το οποίο χρειάζεται η Ευρώπη για την διαχείριση του μεταναστευτικού σημειώνοντας πως αυτό θα πρέπει να εξεταστεί ως ένα ολοκληρωμένο ζήτημα καθώς «διασταυρώνεται» με την οικονομική ανάπτυξη, την κινητικότητα της εργασίας και την ασφάλεια.  

Ο κ. Μηταράκης μίλησε για μία κοινή πρόκληση της Ευρώπης τονίζοντας πως πλέον η συντριπτική πλειονότητα των αφίξεων δεν προέρχεται απευθείας από χώρα κινδύνου, όπως ορίζεται στη Σύμβαση της Γενεύης, την ώρα που τα δίκτυα λαθρεμπορίου, κάνοντας μια περιουσία, επιλέγουν ποιος έρχεται και ζει στην Ευρώπη.   Όπως ανέφερε ο κ. Μηταράκης «για να αποφύγουν, αυτό που συμβαίνει σήμερα, το να αντιμετωπίζουν οι χώρες πρώτης υποδοχής ένα άνισο, άδικο, βάρος στα σύνορα τους, πρέπει να υπάρξει ένα μοντέλο που απαιτεί καλύτερο μηχανισμό προστασίας των συνόρων».    

«Η προστασία των συνόρων είναι πιεστική, σε περιόδους εργαλειοποίησης της μετανάστευσης, όταν ο ανθρώπινος πόνος υποκύπτει σε γεωπολιτικές στρατηγικές. Είναι προφητική απέναντι στην παράνομη διακίνηση μεταναστών, όταν ο ανθρώπινος πόνος υποκύπτει σε οικονομικό όφελος. Και είναι απαιτητικό σε μια εποχή πολλαπλασιασμού των fake news, όταν ο ανθρώπινος πόνος υποκύπτει στη διαφημιστική εκστρατεία των μέσων ενημέρωσης» ανέφερε ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου λέγοντας πως η Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει και τις τρεις προκλήσεις και μερικές φορές ταυτόχρονα.     

Στην συνέχεια ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε και στην υπόθεση των 38 μεταναστών στον Έβρο και στα fake news που διακινήθηκαν τόσο από τις ΜΚΟ όσο και από διεθνή μέσα ενημέρωσης.   

Επίσης ο Υπουργός Μετανάστευσης ανέφερε πως «έχει συστήσει ειδική ομάδα για τα θεμελιώδη δικαιώματα. Ενώ το Υπουργείο έχει επίσης ζητήσει από τον Συνήγορο του Πολίτη και την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου να συμμετάσχουν ως πλήρη μέλη».   

Κατά την διάρκεια του χαιρετισμού ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε στην επιτυχημένη διαχείριση του μεταναστευτικού από την Ελλάδα μιλώντας για την μείωση των ροών, των δομών φιλοξενίας αλλά και την δημιουργία των Κέντρων Υποδοχής σε Σάμο, Κω, και Λέρο καθώς και για την βελτίωση των εγκαταστάσεων στη Λέσβο, τη Χίο και τον Έβρο. «Στόχος είναι», όπως είπε ο Έλληνας Υπουργός Μετανάστευσης, «να δημιουργήσουμε ένα καινοτόμο, πλήρως ψηφιακό σύστημα ασύλου χωρίς γραφειοκρατία, αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα» κάνοντας μάλιστα αναφορά και στην μείωση του όγκου των εκκρεμών υποθέσεων.   

Κλείνοντας τον χαιρετισμό του ο κ. Μηταράκης ανέφερε ότι η μετανάστευση είναι μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σε ταραγμένους καιρούς και πως πρέπει να υπάρξουν  συλλογικά αποτελεσματικά συστήματα διαχείρισης αλλά το πιο σημαντικό, όπως είπε, είναι «να αντιμετωπίσουμε μαζί το ζήτημα».   

                                       

Αναλυτικά ο χαιρετισμός: 

Κύριε Πρόεδρε,   

Με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζω στην Αθήνα.    

Πρέπει να είμαι το μέλος με τη μικρότερη θητεία στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή του Συμβουλίου της Ευρώπης (PACE). Διορίστηκα τον Μάιο του 2019, αλλά αντικαταστάθηκα τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, μετά τις εκλογές, καθώς μου ζητήθηκε να συμμετάσχω στην ελληνική κυβέρνηση. Αλλά εξακολουθώ να είμαι υπερήφανος.  

Εκλεκτοί συνάδελφοι,   

Η μετανάστευση είναι μια κοινή πρόκληση.  Όχι μόνο για την Ευρώπη, αλλά και για τον κόσμο.   

Καθοδηγείται από πολλούς παράγοντες, γνωστούς σε όλους μας. Ως απάντηση, χρειαζόμαστε ένα κοινό όραμα για τη διαχείριση της μετανάστευσης.  

Η μετανάστευση πρέπει να εξεταστεί στο σύνολό της, ως συνολικό ζήτημα, διασταυρούμενο με την οικονομική ανάπτυξη, την κινητικότητα της εργασίας, την ασφάλεια.   

Ως ένα ζήτημα που η Ευρώπη πρέπει να αντιμετωπίσει με πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης.  

Πρέπει να είμαστε σαφείς: πρέπει να παρέχουμε καταφύγιο σε όσους χρήζουν διεθνούς προστασίας – σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, αλλά με συντονισμένο τρόπο Όπως συμφώνησαν και εφάρμοσαν όλες οι χώρες της ΕΕ, στην περίπτωση της Ουκρανίας.   

Η άμεση αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ενεργοποίηση των μηχανισμών προσωρινής προστασίας και πιο σημαντικά το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας που παρέχεται στους Ουκρανούς εκτοπισθέντες, είναι βήματα πρωτόγνωρα στην κοινή μας ιστορία.  

Δικαίως, καθώς η Ευρώπη πρέπει να είναι σαφής, ενάντια σε εκείνες τις αυταρχικές δυνάμεις, που θέλουν, μέσω της χρήσης βίας, να επανασχεδιάσει τα ευρωπαϊκά σύνορα, σε μια αναθεωρητική ατζέντα.   

Ας επικεντρωθούμε τώρα στην κοινή μας πρόκληση.   

Ορισμένοι θα υποστήριζαν ότι το μοντέλο του ευρωπαϊκού ασύλου είναι ανεπίκαιρο.   

Η συντριπτική πλειονότητα των αφίξεων δεν προέρχεται απευθείας από χώρα κινδύνου, όπως ορίζεται στη Σύμβαση της Γενεύης.  

Τα δίκτυα λαθρεμπορίου, κάνοντας μια περιουσία, επιλέγουν ποιος έρχεται και ζει στην Ευρώπη.   

Οι καθυστερήσεις στο άσυλο, η έλλειψη ικανότητας υποδοχής επηρεάζουν πολλές χώρες, όχι την Ελλάδα για να είμαστε δίκαιοι.   

Η ελεύθερη κυκλοφορία των αναγνωρισμένων προσφύγων εντός της Ευρώπης εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, παρά την έλλειψη εσωτερικών συνόρων.    

Οι επιστροφές όσων δεν δικαιούνται προστασία είναι πολύ δύσκολο και δαπανηρό να γίνουν.  Αυτό οδηγεί την κοινή γνώμη σε πολλές χώρες να έχει μια επιφυλακτική άποψη για τη μετανάστευση.   

Πρέπει να αλλάξουμε αυτό το μοντέλο.   

Παρέχοντας νόμιμες οδούς, παρέχοντας μηχανισμούς ελέγχου πριν από την άφιξη στην Ευρώπη. Προβλέποντας για μετεγκατάσταση σε όλες τις χώρες.   

Για να αποφύγουμε, αυτό που συμβαίνει σήμερα, το να αντιμετωπίζουν οι χώρες πρώτης υποδοχής ένα άνισο, άδικο, βάρος. Ένα μοντέλο που απαιτεί καλύτερο μηχανισμό προστασίας των συνόρων.    

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι υπήκοοι τρίτων χωρών έχουν ένα – αποκαλούμενο – δικαίωμα πρόσβασης στην επικράτεια, το οποίο υπερτερεί της προστασίας των συνόρων.   

Η Σύμβαση της Γενεύης δεν περιλαμβάνει άνευ όρων δικαίωμα πρόσβασης στην επικράτεια.    

Εάν υπήρχε ένα τέτοιο δικαίωμα, το παγκόσμιο σύστημα θεωρήσεων θα ήταν παράνομο. Οι άνθρωποι δεν θα έπρεπε να σταματούν στα αεροδρόμια παγκοσμίως και θα έπρεπε να έχουν το δικαίωμα να πετούν οπουδήποτε στον κόσμο, είτε πρόκειται για τη Φρανκφούρτη, τις Βρυξέλλες ή την Αθήνα και να υποβάλλουν αίτηση ασύλου.   

Αυτό θα άνοιγε το δρόμο για την παγκοσμιοποιημένη αγορά ασύλου. Αμφιβάλλω αν αυτή ήταν η πρόθεση των συντακτών της Σύμβασης της Γενεύης.    

Η Ελλάδα δεσμεύεται να προστατεύσει τα σύνορά της.    

Ειδικά, καθώς επωφελούμαστε από το να συνορεύουμε με προηγμένες δημοκρατίες, τα Μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης.   

Η προστασία των συνόρων είναι πιεστική, σε περιόδους εργαλειοποίησης της μετανάστευσης, όταν ο ανθρώπινος πόνος υποκύπτει σε γεωπολιτικές στρατηγικές.  

Είναι προφητική απέναντι στην παράνομη διακίνηση μεταναστών, όταν ο ανθρώπινος πόνος υποκύπτει σε οικονομικό όφελος.    

Και είναι απαιτητική σε μια εποχή πολλαπλασιασμού των fake news, όταν ο ανθρώπινος πόνος υποκύπτει στη διαφημιστική εκστρατεία των μέσων ενημέρωσης.    

Η Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει και τις τρεις προκλήσεις, μερικές φορές ταυτόχρονα.    

Η απάντηση πρέπει να είναι τριπλή:   

αποτροπή της εργαλειοποίησης μέσω της δράσης της ΕΕ,   

πάταξη της παράνομης διακίνησης μεταναστών,   

αποκατάσταση της αξιοπιστίας.  

Θα επενδύσουμε περισσότερο χρόνο και προσπάθεια για να ανταποκριθούμε σε πολλούς αβάσιμους ισχυρισμούς που αφορούν τη μετανάστευση.   

Καθώς εκείνοι που έχουν χάσει οφέλη, σε σύγκριση με τις μαζικές μεταναστευτικές ροές του 2015-2019 αντιδρούν στις πολιτικές μας.   

Το πιο πρόσφατο περιστατικό ήταν ένα γεγονός σε μία νησίδα στον Έβρο, όπου ΜΚΟ και διεθνή μέσα ενημέρωσης κατηγόρησαν την Ελλάδα ότι δεν ενήργησε γρήγορα και για το θάνατο ενός 5χρονου παιδιού.  

Λίγες εβδομάδες αργότερα, η ΜΚΟ που προσέφυγε δημόσια στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος σχετικά με τον τόπο του συμβάντος.   

Η επανεξέταση και συμπλήρωση του δικαστικού φακέλου, οι συγκρίσεις με τους διασωθέντες και η ανάλυση του φωτογραφικού υλικού αποκάλυψαν ότι δεν υπάρχει αγνοούμενο παιδί.  

Ομοίως, η ανάλυση των λεγόμενων «ευρημάτων» ομάδας ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης σχετικά με τις λεγόμενες «επαναπροωθήσεις», από τις αρμόδιες αρχές κατέληξε στο συμπέρασμα της έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων και του παραποιημένου βιντεοληπτικού υλικού.   

Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί απέναντι στις ψευδείς ειδήσεις, καθώς δυστυχώς το λαθρεμπόριο ανθρώπων έχει μετατραπεί σε «μεγάλη επιχείρηση».   

Αναγνωρίζοντας τη σημασία των θεσμών, το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, έχει συστήσει Eιδική Επιτροπή για τα Θεμελιώδη Δικαιώματα.   

Ζητήσαμε από τον Συνήγορο του Πολίτη και την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου να συμμετάσχουν ως πλήρη μέλη.   

Είμαστε επίσης στη διαδικασία πρόσληψης  ενός Υπευθύνου για τα Θεμελιώδη Δικαιώματα στο Υπουργείο.  

Η προστασία των συνόρων συμβαδίζει με την παροχή ασφαλούς καταφυγίου σε όσους έχουν ανάγκη.    

Λειτουργούμε σήμερα 34 Δομές Υποδοχής και διαθέτουμε επίσης 10 χιλιάδες θέσεις σε αστικά διαμερίσματα.   

Κάνουμε αυτό που μας αναλογεί. Πρέπει όμως να συνεργαστούμε.  

Η θέση μας είναι ότι εμείς, η Ευρωπαϊκή Ένωση, πρέπει να δημιουργήσουμε έναν κοινό ευρωπαϊκό χώρο προστασίας για τους δικαιούχους διεθνούς προστασίας.   

Ο κοινός χώρος προστασίας θα επιτρέψει την κινητικότητα εντός της ΕΕ για τους αναγνωρισμένους πρόσφυγες.   

Υποστηρίζουμε ότι οι πρόσφυγες θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα πρόσβασης στο μακροχρόνιο καθεστώς του κατοίκου μετά από 3 χρόνια, όπως ήταν η αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.    

Πρέπει να εκτρέψουμε την κριτική για δύο μέτρα και δύο σταθμά: πράγματι, γιατί επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία και εγκατάσταση στην Ευρώπη για τους Ουκρανούς, και όχι για τους Σύρους πρόσφυγες;   

Πρέπει να μοιραστούμε το βάρος της ένταξης με δίκαιο τρόπο. Πρέπει να επαναφέρουμε την κοινή δήλωση ΕΕ/Τουρκίας του 2016 στη σωστή πορεία.   

Η διαχείριση της μετανάστευσης δεν αφορά μόνο την πρόβλεψη των κοινών μας προσπαθειών. Η αλλαγή ξεκινά από το σπίτι.    

Τα τελευταία τρία χρόνια, η Ελλάδα έχει κάνει δραστικές βελτιώσεις στο άσυλο, την υποδοχή και την προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων.    

Δημιουργήσαμε νέα Κέντρα Υποδοχής στη Σάμο, την Κω και τη Λέρο με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.   

Αυτά τα Κέντρα συμμορφώνονται πλήρως με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο.   

Προχωράμε για τη βελτίωση των εγκαταστάσεων στη Λέσβο, τη Χίο και τον Έβρο.    

Στόχος μας, για το άσυλο, είναι να δημιουργήσουμε ένα καινοτόμο, πλήρως ψηφιακό σύστημα χωρίς γραφειοκρατία, αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα.   

Ήδη έχουμε μειώσει τον όγκο των εκκρεμών υποθέσεων από 200 χιλιάδες υποθέσεις το 2019 σε 30 χιλιάδες σήμερα.   

Η κυβέρνηση έχει θέσει ως μία από τις στρατηγικές προτεραιότητές της την προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων.   

Συνεργαστήκαμε με τους εταίρους μας στην ΕΕ για ένα σχέδιο μετεγκατάστασης.   

Όσοι βρίσκονται στην Ελλάδα δεν κρατούνται πλέον σε αστυνομική κράτηση ή καταυλισμούς, αλλά σε εξειδικευμένα καταφύγια, με όλη την απαραίτητη υποστήριξη.  

Λειτουργούμε έναν Εθνικό Μηχανισμό Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, μια τηλεφωνική γραμμή 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση παιδιών που έχουν ανάγκη.    

Εκλεκτοί συνάδελφοι,    

Η μετανάστευση είναι μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σε ταραγμένους καιρούς.   

Πρέπει να επινοήσουμε συλλογικά αποτελεσματικά συστήματα διαχείρισης, να ανταλλάξουμε βέλτιστες πρακτικές, να δημιουργήσουμε χώρους προστασίας, αλλά το πιο σημαντικό είναι να αντιμετωπίσουμε μαζί το ζήτημα.    

Σύμφωνα με τις κοινές μας αξίες.   

Ευχαριστώ.  

Prese Release

 

Notis Mitarachi: Greeting at the meeting of the Migration Committee of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe in Athens 

 

Notis Mitarachi, the Minister of Migration and Asylum directed a greeting at the meeting of the Migration Committee of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe, which takes place in Athens.

Mr. Mitarachi referred to Europe’s need to examine the migration issue management as a common vision and that it needs to be seen in its entirety as a comprehensive issue, intersecting with economic development, labor mobility and security.

In his speech, the Minister of Migration and Asylum, Mr. Notis Mitarachi, also said that the vast majority of arrivals does not come direct from countries at risk, as defined in the Geneva convention, concerning the migration regime.

As Mr. Mitarachi mentioned, “so as to avoid, what is happening today, for first reception countries to face an uneven, an unfair burden it is required a model of  a better mechanism of border protection.”

“Border protection is pressing, in times of instrumentilisation of migration, when human suffering yields to geopolitical strategies. It is prescient in the face of migrant smuggling. When human suffering yields to financial gain. And it is demanding in an era of proliferating fake news. When human suffering yields to media hype. Greece has to cope with all three challenges, sometimes all at once”, said Mr. Mitarachi.

Following, Mr. Mitarachi referred to the case of the 38 migrants in Evros and the fake news that were spread by the NGOs as well as the international Media.

In addition, he mentioned that the Ministry of Migration and Asylum has set up a Task-force for Fundamental Rights and has asked the Ombudsman and the National Commission for Human Rights to participate as full member».

During his speech Mr. Mitarachi referred to Greece’s successful migration management, emphasizing in the flows decrease and the creation of new Reception Centers in Samos, Kos, Leros as well as the improvement of facilities in Lesvos, Chios and Evros. «Our goal, for asylum, is to create an innovative paperless, fully digital asylum system, thus increasing efficiency», he said iand he also underlined the decrease of pending cases.

Closing Mr. Mitarachi said that «migration is one of the key challenges Europe is facing in turbulent times. We need to devise collective efficient management systems, share best practices, create protection spaces, but most importantly stand together on the issue».

 

The greeting in detail:

 

Mr Chair,

It is a great pleasure to welcome you to Athens. 

I must be the shortest-serving Member of PACE. Appointed May 2019 but replaced in September same year, following the elections, as I was asked to join the Greek government. But I still take pride.

 

Distinguished colleagues,

Migration is a common challenge. 

Not only for Europe but for the World.

Driven by multiple factors, well known to all of us.

In response, we need a common vision of migration management.

Migration needs to be seen in its entirety,

as a comprehensive issue,

intersecting with economic development, labor mobility, security.

As an issue that Europe needs to address in a spirit of cooperation and solidarity.

 

We need to be clear: we need to provide shelter to those requiring international protection – under International Law, 

but in a coordinated way.

As all EU countries agreed and implemented, in the case of Ukraine.

The immediate response of the European Union,

the activation of the temporary protection mechanisms and,

most importantly,

the right of free movement granted to Ukrainian displaced persons,

are steps unprecedented in our common history.

 

Rightly so, as Europe needs to be clear,

against those authoritarian powers, that want,

through the use of force,

to redraw European borders, in a revisionist agenda.

 

Let us focus now on our common challenge.

Some would argue that the European Asylum model is broken.

Vast majority of arrivals do not come direct from country at risk, as defined in the Geneva convention.

Smuggling networks, making a fortune, select who comes and lives in Europe.

Asylum backlogs, lack of reception capacity affects many countries, not Greece to be fair.

Free movements of recognized refugees within Europe is still restricted, despite the lack of internal borders. 

Returns of those not entitled to protection are very hard and expensive to do.

 

Which leads public opinion in many countries to take a cautious view of migration.

We need to break this model.

 

Providing legal pathways, providing mechanisms of screening before arrival in Europe. Providing for relocation to all countries.

So as to avoid, what is happening today, for first reception countries to face an uneven, an unfair, burden.

 

A model that requires a better mechanism of border protection. 

Some argue that third country nationals have an automatic, so-called right to access the territory, which trumps border protection.

 

The Geneva Convention does not encompass an unconditional right to access the territory. 

 

If there existed such a right, the global visa scheme would be illegal. People should not be stopped at airports worldwide and they should have the right to fly anywhere in the world, be it Frankfurt, Brussels, or Athens and apply for asylum.

 

This would pave the way for globalized asylum shopping. I doubt whether this was the intent of the drafters of the Geneva Convention. 

 

Greece is committed to protecting its border. 

Especially as we benefit from bordering with advanced democracies, Members of the Council of Europe.

 

Border protection is pressing, in times of instrumentalization of migration,

when human suffering yields to geopolitical strategies.

 

It is prescient in the face of migrant smuggling,

when human suffering yields to financial gain. 

 

And it is demanding in an era of proliferating fake news,

when human suffering yields to media hype. 

Greece has to cope with all three challenges,

sometimes all at once. 

 

The response should be threefold:

avert instrumentalization through EU action,

crack down on migrant smuggling,

restore credibility.

 

We will invest more time and effort responding to many unfounded claims involving migration.

As those that have lost benefits, compared to the mass migratory flows of 2015-2019 are reacting to our policies.

Most recent incident was an event in an islet on Evros, where NGOs and international Media accused Greece of not acting fast and for the death of a 5 year-old child.

 

Few weeks later, the NGO who took the case to the European Court of Human Rights publicly admitted they where wrong about the location of the incident.

Review of Court Filling, comparisons to those rescued, and analysis of the photo material revealed that there is no missing child.

 

Similarly, analysis of so called “findings” by a Group of European Media on so called “pushbacks” by the appropriate authorities concluded lack of evidence and tampered video material.

 

We need to be cautious of fake news, as unfortunately human smuggling, is a big business.

 

Recognizing the importance of institutions,

the Ministry of Migration and Asylum,

has set up a Task-force for Fundamental Rights.

We have asked the Ombudsman and the National Commission for Human Rights to participate as full members.

We are also in the process of hiring

a Fundamental Rights Officer in the Ministry.

 

Border protection goes hand in hand with offering safe haven to those in need. 

We operate today 34 Reception Camps and also have 10 thousand places in urban flats.

 

We are doing our part. But we need to work together.

 

It is our position that we the European Union should create a Common European Protection Space for beneficiaries of international protection.

The Common Protection Space would allow intra EU mobility for recognized refugees.

We argue that refugees should have the right to access long term resident status after 3 years,

as was the initial proposal of the European Commission. 

We need to deflect criticism of double standards: indeed, why is free movement and settlement in Europe allowed for Ukrainians, and not Syrian refugees?

 

We need to share the integration burden in a fair manner.

We need to get the EU / Turkey 2016 Joint Statement back on tracks.

 

Migration management is not only about envisaging our common efforts. Change starts at home. 

 

Over the last three years, Greece has seen drastic improvements in asylum, reception and the protection of unaccompanied minors. 

 

We have created new Reception Centers on Samos, Kos and Leros with the support of the European Commission.

These Centers are fully compliant with EUAA standards.

We are in progress for improving facilities in Lesvos, Chios and Evros.

 

Our goal, for asylum, is to create an innovative paperless, fully digital asylum system, thus increasing efficiency.

Already we have reduced the backlog from 200 thousand cases in 2019 to 30 thousand today.

 

The government has set as one of its strategic priorities the protection of unaccompanied minors.

We worked with our EU partners on a relocation plan.

Those that are in Greece are no longer kept in police custody or camps, but at specialized shelters, with all needed support.

We operate a National Emergency Response Mechanism, a 24/7 hotline, to locate and identify children in need. 

 

Distinguished colleagues, 

Migration is one of the key challenges Europe is facing in turbulent times.

 

We need to devise collective efficient management systems, share best practices,

create protection spaces,

but most importantly stand together on the issue. 

 

In line with our common values.

 

Thank you.

Μπορείτε να κατεβάσετε το βίντεο της ομιλίας εδώ: https://bit.ly/3dmsoMs

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ