Κυριακή 04.12.2022

Με… συνταξιούχους πιλότους τα Τουρκικά F16 στο Αιγαίο!

Σε ένα πεδίο μάχης, μεγαλύτερη δύναμη από την ισχύ του πυρός έχει το φρόνημα. Και οι γκρίζοι κρόταφοι των Τούρκων πιλότων είναι ίσως η καλύτερη ένδειξη της δικής μας υπεροχής.

Τα νέα δεδομένα που αρχίζουν να δημιουργούνται στο Αιγαίο με την είσοδο των Rafale και των F16 Viper σε υπηρεσία (και αργότερα των F35) έχουν προκαλέσει εκνευρισμό και αναστάτωση στους πολιτικούς και στρατιωτικούς κύκλους στην Τουρκία.

Οι επιτελείς της χώρας γνωρίζουν ότι οι ισορροπίες αλλάζουν, και η Ελλάδα αποκτά πολλές και σημαντικές νέες δυνατότητες στον αέρα, απέναντι στις οποίες δεν μπορούν να αντιτάξουν και πολλά πράγματα, πέρα από την δική τους υπεροχή στα drones και στα αριθμητικά αλλά όχι ποιοτικά μεγέθη της αεροπορίας τους.

Υπάρχει όμως ένας ακόμα λόγος που οι Τούρκοι επιτελείς βρίσκονται σε αναμμένα κάρβουνα. Και αυτός σχετίζεται με την κατάσταση που επικρατεί στην Πολεμική τους Αεροπορία και συγκεκριμένα στην σημαντική έλλειψη έμπειρων χειριστών.

Μετά το “πραξικόπημα” εναντίον του Ερντογάν, ξεκίνησε ένα πογκρόμ εναντίον των πιλότων της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, η οποία είχε θεωρηθεί άντρο των γκιουλενιστών.

Το πρόβλημα που προέκυψε ήταν σημαντικό, κάτι που διαπιστώθηκε και από την ελληνική πλευρά, με δικούς μας πιλότους να αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια, ιδίως στην κρίση του Oruc Reis το 2020, συναντούν στον αέρα Τούρκους χειριστές με “γκρίζα μαλλιά”. Κάτι που σημαίνει ότι ο Ερντογάν και οι επιτελείς του έχει φέρει πίσω απόστρατους ή πιλότους της πολιτικής αεροπορίας για να χειριστούν τα F16.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν σταδιακά κληθεί πίσω σε υπηρεσία πάνω από 600 πιλότοι που είχαν διωχθεί ως γκιουλενιστές. Επίσης, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας ζήτησε να επεκταθεί το όριο των 15 ετών στα 21 για την υποχρεωτική υπηρεσία των χειριστών, έτσι ώστε να μειωθεί η έλλειψη σε μάχιμους πιλότους.

Οι πιλότοι αυτοί είχαν ήδη φύγει για πολιτικές εταιρίες, όμως υπάρχει πλέον ποινή αφαίρεσης της άδειας πτήσης για 6 χρόνια αν δεν επιστρέψουν στα F16. Mάλιστα σύμφωνα με τουρκικά δημοσιεύματα, πολλοί από αυτούς κατέφυγαν στα δικαστήρια, αλλά δεν δικαιώθηκαν και πλέον αναζητούν τρόπους για να αναλάβουν θέσεις σε ξένες αεροπορικές εταιρίες.

Ένα από τα ζητήματα που κάνουν τους πιλότους να μην θέλουν να επιστρέψουν στην τουρκική πολεμική αεροπορία είναι και ο πολύ χαμηλός μισθός, κάτω από τα 4.000 δολάρια, την στιγμή που οι αμοιβές τους στην πολιτική αεροπορία είναι πάνω από διπλάσιοι. Οι επιτελείς αναζήτησαν διάφορες λύσεις, μεταξύ αυτών και δανεικούς πιλότους από χώρες όπως το Πακιστάν, αλλά αυτό δεν προχώρησε λόγω της αντίδρασης των Αμερικανών.

Η κυβέρνηση δίνει κίνητρα στους πιλότους υποσχόμενη αύξηση των μισθών στην πολεμική αεροπορία αλλά και συμβόλαιο επαναπρόσληψης στην Turkish Airlines μετά το τέλος της θητείας. Όμως οι πιλότοι δεν πείθονται, πολύ δε περισσότερο όταν θα πρέπει να εγκαταλείψουν την ζωή τους στις μεγάλες πόλεις και να βρεθούν στις διάσπαρτες στρατιωτικές βάσεις ανά την χώρα.

Το θέμα είναι ότι η πολεμική αεροπορία της Τουρκίας έχει ανοιχτά πολλά μέτωπα (Συρία, Κούρδους, Ιράκ) με αποτέλεσμα να έχει μεγάλη διάσπαση των δυνάμεών της.

Αυτό διευκολύνει σημαντικά την ελληνική πλευρά, η οποία μετά την ένταξη και των Rafale θα έχει ένα πολύ πιο εύκολο έργο στο Αιγαίο. Το μόνο που μένει είναι να βρεθεί η απάντηση στα Bayraktar. Και αυτό πρέπει να γίνει το γρηγορότερο.

Πηγή: newsauto.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ