Τετάρτη 28.07.2021

Κομισιόν: Και νέα έρευνα εις βάρος της Google – Στο στόχαστρο το «μαύρο κουτί»

Νέα έρευνα κατά της Google ξεκινάει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία αυτή τη φορά θέτει στο στόχαστρο τις διαφημιστικές πρακτικές του αμερικανικού «κολοσσού».

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση των Βρυξελλών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα εξετάσει κατά πόσο η μηχανή αναζήτησης παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού, ευνοώντας τις δικές της διαφημιστικές τεχνολογίες εις βάρος τρίτων εταιρειών.

Παράλληλα, θα ερευνήσει κατά πόσο η Google «μπλοκάρει» την πρόσβαση των ανταγωνιστών της στα δεδομένα των χρηστών, όπως τα cookies και τα μετα-data.

«Ανησυχούμε ότι η Google έχει καταστήσει δυσκολότερο τον ανταγωνισμό για τις υπόλοιπες διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες» δήλωσε χαρακτηριστικά η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Margrethe Vestager.

Πρόκειται για την πρώτη απευθείας έρευνα των Βρυξελλών για το «μαύρο – κουτί» της online διαφήμισης, μέσω του οποίου η Google υπολογίζει αυτόματα τον διαδικτυακό χώρο και την τιμή για όσους θέλουν να διαφημιστούν.

Κι αυτό, διότι οι μέχρι στιγμής έρευνες της Κομισιόν αφορούσαν κατά κύριο λόγο τις πρακτικές στους τομείς της αναζήτησης, των εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα και των διαφημιστικών συμβολαίων.

«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε εποικοδομητικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να απαντήσουμε στις όποιες ερωτήσεις και να επιβεβαιώσουμε τα οφέλη των προϊόντων μας για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους καταναλωτές» ήταν το πρώτο σχόλιο της Google.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος της ψηφιακής διαφήμισης είχε τζίρο 20 δισ. ευρώ το 2019 στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο νέος «φάκελος» κατά της Google έρχεται μόλις δύο χρόνια, μετά την ολοκλήρωση της 10ετούς έρευνας της Κομισιόν εις βάρος του τεχνολογικού «κολοσσού», η οποία έκλεισε με την επιβολή προστίμων, συνολικού ύψους άνω των 9 δισ. δολαρίων.

 

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: www.moneyreview.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ