Τρίτη 03.08.2021

Η μεταρρύθμιση στην Παιδεία πρέπει να προχωρήσει

Κάθε χρόνο όλοι απορούσαν για το πώς είναι δυνατόν να μπαίνουν στα πανεπιστήμια μαθητές με βαθμολογίες 2, 3 και 4, και ξαφνικά φέτος κάποιοι χύνουν κροκοδείλια δάκρυα γιατί με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αποκλείονται από τις σχολές υποψήφιοι με τέτοιες χαμηλές βαθμολογικές επιδόσεις.

Είναι σαφές πως η μεταρρύθμιση του υπουργείου Παιδείας στην Εκπαίδευση θα πρέπει να προχωρήσει ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο σπουδών, αλλά και να συνδεθεί η απόκτηση του πτυχίου με την απορρόφηση των νέων μας από την αγορά εργασίας. Γιατί, ας μη λησμονούμε, μέχρι τώρα περίπου το 40% των φοιτητών αδυνατούσε να ολοκληρώσει τις σπουδές του, ενώ στο εξής οι υποψήφιοι που δεν καταφέρνουν να συγκεντρώσουν την απαιτούμενη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στρέφονται προς την επαγγελματική εκπαίδευση, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να υποβάλουν ξεχωριστό μηχανογραφικό δελτίο για τα δημόσια ΙΕΚ και να αποκτήσουν πιστοποιημένες δεξιότητες ώστε να βρουν δουλειά.

Με άλλα λόγια, μπαίνει πλέον μια βάση εξορθολογισμού των σπουδών. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αποδυθεί σε μια σειρά από ψέματα, τα οποία όμως καταρρίπτονται από την πραγματικότητα. Και, πρώτα απ’ όλα, δεν θα μείνουν επιπλέον 30.000 υποψήφιοι εκτός ΑΕΙ, αλλά 9.400 σε σχέση με τα χρόνια της κυβέρνησης Τσίπρα. Ούτε βεβαίως είναι αλήθεια ότι αριστούχος των Πανελλαδικών μένει εκτός Αρχιτεκτονικών σχολών, αφού με τη βαθμολογία του εισάγεται σε Πάτρα, Ιωάννινα, Χανιά, χωρίς να πιάνει τη βάση του ΕΜΠ, την οποία μόνο του το Ιδρυμα καθόρισε, όπως και όλα τα πανεπιστήμια έπραξαν το ίδιο.

Η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι ορθή και θα πρέπει να προχωρήσει και στο επίπεδο των σπουδών, αλλά και στον τομέα της αξιολόγησης, όπου οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τον μόνο κλάδο που τα τελευταία 30 χρόνια δεν έχει περάσει από καμία διαδικασία αξιολόγησης. Ο ΣΥΡΙΖΑ της ελάχιστης προσπάθειας περνάει κάτω από τη βάση στις εξετάσεις και για την εφαρμογή πολιτικών και για την άσκηση αντιπολίτευσης.

 

Πηγή Άρθρου και Φωτογραφίας: eleftherostypos.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ