Παρασκευή 29.03.2024

Γκάλοπ Marc: Συντριπτικό «ναι» στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

7 στους 10 κρίνουν θετικά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την καθιέρωση ορίου φοίτησης και την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια – 3 στους 4 συμφωνούν στην είσοδο με κάρτα στα ΑΕΙ

Πολύ μεγάλη αποδοχή έχουν από την κοινή γνώμη, σύμφωνα με γκάλοπ της εταιρείας MARC, μία σειρά από μεταρρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες, ενώ ειδικά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που προβλέπεται από νομοσχέδιο το οποίο κατατίθεται άμεσα στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί έως τέλος Ιουλίου, τουλάχιστον 7 στους 10 την κρίνουν θετικά.

Το θέμα αυτό έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και εξελίσσεται σε νέο πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά το υπουργείο επιμένει όχι μόνο επειδή πρόκειται για προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης, αλλά και λόγω της ευρείας αποδοχής που έχει από τους πολίτες η καθιέρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας. Το νομοσχέδιο είναι ήδη σε δημόσια διαβούλευση και έχουν ενδιαφέρον τα ευρήματα της έρευνας.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση που έγινε για λογαριασμό του «ΘΕΜΑτος», το 75,3% συμφωνεί με την καθιέρωση αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τρία άτομα (από τον διευθυντή του κάθε σχολείου και από ανεξάρτητους σχολικούς συμβούλους), ενώ μόλις το 18,8% εκφράζει διαφωνία.

dimoskopisi__1_

Στο ερώτημα «Γενικά πιστεύετε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα έχει θετική, αρνητική ή δεν θα έχει επίδραση στην ποιότητα της εκπαίδευσης;», το 66,9% απαντά «θετική», το 15,4% θεωρεί ότι δεν θα υπάρξει κάποια επίδραση, ενώ μόλις το 9,3% πιστεύει ότι θα έχει «αρνητική». Ακόμα και το 53,4% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται υπέρ, όπως και το 34,6% του ΚΚΕ! Οσο για τους ψηφοφόρους του ΚΙΝ.ΑΛ., είναι θετικοί σε ποσοστό παρόμοιο με εκείνο των οπαδών της Ν.Δ., 76,6% και 77,7% αντίστοιχα! Το γεγονός ότι η ρύθμιση επικροτείται διακομματικά και με ξεκάθαρο τρόπο είναι και ένα μήνυμα προφανώς προς τις πολιτικές και συνδικαλιστικές ηγεσίες που πρωτοστατούν στην απόρριψη των αλλαγών. Αποδεκτές από μία πλειοψηφική κοινωνική βάση, γίνονται δεκτές και άλλες αλλαγές της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.

dimoskopisi__2_

Για παράδειγμα, τα «Εργαστήρια δεξιοτήτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο με μαθήματα για Ρομποτική, οδική ασφάλεια, εθελοντισμό, κλιματική αλλαγή κ.ά.» τα αποδέχεται ένα 92,4% (διαφωνεί μόλις το 4,6%). Με την «Αύξηση του αριθμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων» συμφωνεί το 77,3% και διαφωνεί το 13,3%. Ανάλογα ποσοστά αποδοχής έχει και η «Ελεγχόμενη είσοδος με κάρτα στα πανεπιστήμια»: 75,6% λέει «ναι» και 21,2% είναι εναντίον. Με την καθιέρωση ορίου φοίτησης στα πανεπιστήμια, δηλαδή να διαγράφονται όσοι δεν έχουν πάρει πτυχίο 2-3 χρόνια μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών, με εξαίρεση για λόγους υγείας ή εργασίας, συμφωνεί το 71,2%, ενώ διαφωνεί το 25,2%. Στο άλλο πολύ επίκαιρο θέμα, την «Καθιέρωση ελάχιστης βάσης για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια», το 70,9% τοποθετείται θετικά και το 23,5% έχει αρνητική άποψη.

Οσο για την «Εναρξη φοίτησης στο νηπιαγωγείο από την ηλικία των 4 ετών», υπέρ είναι το 62,3% και εναντίον το 29,4%. Λίγο πιο χαμηλά ποσοστά αποδοχής έχει η ιδέα για την «Εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο», καθώς θετικά την κρίνει το 58,3% των ερωτηθέντων και αρνητικά το 38,7%.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη MARC A.E. – Αριθμός Μητρώου ΕΣΡ: 1 (ΕΝΑ). ΕΝΤΟΛΕΑΣ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ. ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: Ανδρες και γυναίκες με δικαίωμα ψήφου. ΜΕΓΕΘΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: 1.003 νοικοκυριά. ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ: 6-13 Ιουλίου 2021. ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Πανελλαδική κάλυψη. ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ: Πολυσταδιακή τυχαία δειγματοληψία με χρήση quota βάσει φύλου, ηλικίας και γεωγραφικής κατανομής. ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: Τηλεφωνικές συνεντεύξεις βάσει ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου (CATI). ΜΕΓΙΣΤΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ: +3%. ΣΤΑΘΜΙΣΕΙΣ: Με βάση τα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών του Ιουλίου 2019. ΕΛΕΓΧΟΙ: Ελεγχος πληρότητας στο 100%, έλεγχος με συνακρόαση σε ποσοστό 20,1% των συνεντεύξεων. Η MARC A.E. είναι μέλος του ΣΕΔΕΑ, της ESOMAR, της WAPOR και τηρεί τον κανονισμό του Π.Ε.Σ.Σ. και τους διεθνείς κώδικες δεοντολογίας για τη διεξαγωγή και δημοσιοποίηση ερευνών κοινής γνώμης.

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: www.protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ