Σάββατο 28.05.2022

Εξαγορές και συγχωνεύσεις που αλλάζουν την αγορά κλιματιστικών

Σε ένα πεδίο διαρκών ανακατατάξεων εξελίσσεται η αγορά των κλιματιστικών το τελευταίο διάστημα, όπου μπορεί μεν να είναι ένας κλάδος που χαρακτηρίζεται από πολυδιάσπαση των επιχειρήσεων που τον συγκροτούν, ωστόσο οι δύο μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς βάσει μεριδίων, στα οικιακά κλιματιστικά, είτε έχουν εξαγοραστεί από τρίτους, είτε αυτό πρόκειται να συμβεί προσεχώς.

Η έγκριση του Πρωτοδικείου που δόθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες ανοίγει τον δρόμο για την οικονομική εξυγίανση της εταιρείας και την είσοδό της σε νέα εποχή υπό τον όμιλο Quest Συμμετοχών, με τον οποίο έχει συμφωνήσει για την απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της και συγκεκριμένα ποσοστού που θα ανέλθει στο 95%.

Το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι μικρότερο για την Quest, μόνο στην περίπτωση που κάποιος από τους παλαιότερους μετόχους –ο σημερινός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γ. Δημητρίου δεν προτίθεται–, συμμετάσχει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. H γενική συνέλευση που θα αποφασίσει την αύξηση είναι προγραμματισμένη για την περίοδο που διανύουμε.

Με βάση τα τωρινά δεδομένα πάντως ο όμιλος Quest θα είναι πιθανότατα, εκείνος που θα αναλάβει την πλήρη κάλυψη της αύξησης κεφαλαίου. Ωστόσο δεν αποκλείεται κάποιοι εκ των υπολοίπων μετόχων της εταιρείας που κατέχουν το 60% – ο Γ. Δημητρίου κατέχει το 40% – να θελήσουν να συμμετέχουν στην αύξηση.

Ταυτόχρονα ο όμιλος Quest έχει συμφωνήσει για την καταβολή και επιπλέον ποσού που θα κυμαίνεται μεταξύ 15 και 20 εκατ. ευρώ, το οποίο θα καλύψει τις ανάγκες της Γ.Ε. Δημητρίου σε ρευστότητα.

Ο τζίρος του 2022 επετεύχθη ένα χρόνο νωρίτερα

Η Γ.Ε. Δημητρίου που λειτουργεί ήδη από το 2019 σε συνεργασία με τον όμιλο Quest στον τομέα της εισαγωγής και διάθεσης στην αγορά των κλιματιστικών Toyotomi, που αποτελούν και την πρώτη μεριδιακά μάρκα της αγοράς με ποσοστό 23% στον οικιακό κλιματισμό, κατάφερε να φέρει τον τζίρο της το 2021 στα 32 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό πιάνει ένα χρόνο νωρίτερα τον στόχο που είχε τεθεί μέσα από το business plan της εξυγίανσης, καθώς προβλεπόταν ότι η ο όμιλος Δημητρίου θα είχε κύκλο εργασιών πάνω από τα 30 εκατ. ευρώ το 2022.

Οι συνολικές πωλήσεις οικιακών κλιματιστικών στην Ελλάδα υπολογίζονται στα 250 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 250 εκατ. ευρώ πωλήσεων αντιστοιχούν στα επαγγελματικά κλιματιστικά.

Μεγάλη ευκαιρία για τον κλάδο αποτελεί το πρόγραμμα “Αντικατάστασης και Ανακύκλωσης Ενεργοβόρων Ηλεκτρικών Συσκευών”, το οποίο είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ. Το εν λόγω πρόγραμμα απευθύνεται σε περίπου 200.000 νοικοκυριά.

Η περίπτωση της Inventor και η εξαγορά του 80% από τους Σουηδούς

Ένας ακόμα από τους βασικούς παίκτες και συγκεκριμένα η Inventor που ανήκε στην οικογένεια Ασημακόπουλου, η οποία αποτελεί μεριδιακά τον δεύτερο παίκτη της αγοράς στον οικιακό κλιματισμό, επίσης εξαγοράστηκε κατά το 80% το περασμένο καλοκαίρι από τον σουηδικό όμιλο Beijer Ref.

O όμιλος Inventor είχε τζίρο 60,28 εκατ. ευρώ, η οποία το 2007 δημιούργησε το brand name “Inventor”, που εκτός από τα κλιματιστικά διαθέτει θερμαντικά πάνελ, αφυγραντήρες, ψυγειοκαταψύκτες, καταψύκτες, συντηρητές κρασιών, καθαριστές αέρα, πλυντήρια, στεγνωτήρια και ηλεκτρικές σκούπες.

Καθοριστικής σημασίας εκτός από το λανσάρισμα της μάρκας Inventor – καθώς η εταιρεία λειτουργούσε έως και το 2007 ως αντιπρόσωπος οίκων όπως η General Electric, η Trane USA, η Goodman USA – αποτέλεσε και το γεγονός ότι από το 2015 και ύστερα εκτός από συνεργασίες που διατηρούσε με παραδοσιακούς εγκαταστάτες – ψυκτικούς, συνεργάστηκε και με αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών, καλύπτοντας πλέον το πλήρες φάσμα της ελληνικής αγοράς. Μάλιστα το 2016 έκανε την είσοδό της στο δίκτυο της Amazon καθώς και σε άλλα ευρωπαϊκά market places.

Πηγή: Capital.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ