ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - 04/03/2025 - 2:10 μμ
Επιφυλακτική η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα για πλήρη επιστροφή στην Διώρυγα του Σουέζ

του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Έχει περάσει περισσότερο από ένας μήνας από την ανακοίνωση των Χούθι για παύση των επιθέσεων στη θαλάσσια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.
Παρά την ανακοίνωση αυτή όμως, η πλειοψηφία των πλοιοκτητών και των διαχειριστών πλοίων επιδεικνύουν σκεπτικισμό και επιφυλακτικότητα καθώς συνεχίζουν να αποφεύγουν την Διώρυγα του Σουέζ.
Αν και η κατάσταση φαίνεται να παραμένει σχετικά σταθερή, η ναυτιλιακή βιομηχανία εξακολουθεί να ανησυχεί για την πιθανή κλιμάκωση των απειλών στην περιοχή.
Στατιστικά στοιχεία και ροές κυκλοφορίας
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα, 177 φορτηγά πλοία άνω των 10.000 dwt πέρασαν από τη Διώρυγα του Σουέζ, αριθμός που ευθυγραμμίζεται με τις τάσεις της τελευταίας διετίας, μετά την τελευταία απόπειρα επίθεσης πριν από περίπου δύο μήνες.
Παρά την ελαφρά αύξηση των διελεύσεων μέσω του στενού Bab el Mandeb, η οποία ανήλθε από 215 σε 218 πλοία, οι διελεύσεις μέσω των κρίσιμων σημείων συμφόρησης στην Ερυθρά Θάλασσα παραμένουν σταθερές και δεν δείχνουν σημάδια σημαντικής ανάκαμψης.
Αναλυτικά, τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, καταγράφηκαν 860 διελεύσεις μέσω του στενού Bab el Mandeb, ενώ οι συνολικές διελεύσεις παραμένουν κοντά στα επίπεδα των προηγούμενων μηνών, παρά την ανακωχή που έχει ανακοινωθεί από τους Χούθι.
Το γεγονός αυτό υποδηλώνει ότι η ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει ιδιαίτερα προσεκτική, αποφεύγοντας να επανέλθει στις κανονικές λειτουργίες έως ότου οι συνθήκες ασφάλειας βελτιωθούν σημαντικά.
Ο Dirk Siebels, αναλυτής της Risk Intelligence, αναφέρει ότι η εκστρατεία των Χούθι δεν έχει τερματιστεί, αλλά παραμένει σε αναμονή, υπογραμμίζοντας την αβέβαιη φύση της κατάστασης ασφαλείας στην περιοχή και ως εκ τούτου η επιφυλακτικότητα της διεθνούς ναυτιλίας είναι δικαιολογημένη.
Η φύση της κατάπαυσης του πυρός, που χαρακτηρίζεται ως “επισφαλής” από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, υπογραμμίζει τις ανησυχίες για ενδεχόμενη αναζωπύρωση των εχθροπραξιών.
Αυτό το δίλημμα αναγκάζει τους διαχειριστές πλοίων να σταθμίσουν τα οφέλη από την επανέναρξη των κανονικών επιχειρησιακών δραστηριοτήτων έναντι των κινδύνων για νέες συγκρούσεις.
Παρά όμως τις ανησυχίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ παραμένει αισιόδοξη.
Από τις αρχές Φεβρουαρίου, 47 πλοία έχουν αναδρομολογηθεί από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, υποδεικνύοντας μια επιφυλακτική αύξηση της εμπιστοσύνης μεταξύ ορισμένων φορέων εκμετάλλευσης.
Αυτό το γεγονός είναι ενθαρρυντικό, καθώς δείχνει ότι, παρά την αβεβαιότητα, ορισμένοι διαχειριστές είναι πρόθυμοι να αναλάβουν το ρίσκο και να επαναφέρουν τις δραστηριότητές τους μέσω του Σουέζ, αν και σε περιορισμένη κλίμακα.
Η συνεχιζόμενη απειλή από τους Χούθι
Πρόσφατες αναφορές για πυραυλική επίθεση των Χούθι, κατά ενός αμερικανικού μαχητικού και ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους, αναδεικνύουν τις συνεχείς εντάσεις στην περιοχή.
Αυτές οι επιθέσεις, αν και δεν απευθύνονται άμεσα σε εμπορικά πλοία, υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη στρατιωτική δραστηριότητα των Χούθι, που μπορεί να επηρεάσει τις εμπορικές ναυτιλιακές οδούς εάν η κατάσταση κλιμακωθεί.
Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία, με βάσει αυτά τα δεδομένα παραμένει επιφυλακτική. Η περιορισμένη αύξηση των διελεύσεων μέσω κρίσιμων ναυτιλιακών σημείων, οι συνεχείς απειλές από τους Χούθι δημιουργούν ένα πολύπλοκο περιβάλλον που ανατροφοδοτεί την αβεβαιότητα γύρω από την ασφάλεια στην περιοχή.
πηγή capital.gr
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τουρισμός για Όλους 2025: Ανακοινώθηκαν τα αποτέλεσμα – Δείτε ΕΔΩ αν είστε δικαιούχοι
20.03.2025 - 10:37 πμ
Ο Πάουελ δίνει υποσχέσεις στις αγορές και στέλνει μηνύματα στον Τραμπ
19.03.2025 - 7:55 μμ