Παρασκευή 29.03.2024

«Casa de Papel»: Ποιος θα «γράψει» το τέλος στην πιο διάσημη σειρά του Netflix

Η σειρά-φαινόμενο που προκάλεσε εθισμό σε 65 εκατ. τηλεθεατές και καθοδήγησε την ισπανική εισβολή στο Netflix ρίχνει αυλαία – Ποιες είναι οι εκπλήξεις του πέμπτου και τελευταίου κύκλου και ποια είναι τα νέα πλάνα για την Τόκιο, τον Προφεσόρ και τ’ άλλα παιδιά

Αν για τη λαϊκή μούσα ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο, για την τηλεόραση ό,τι αποφέρει τηλεθέαση αγαπιέται πολύ-πολύ και με πάθος -σε σημείο εθισμού από το κοινό-, είθισται προτού τελειώσει να έχει ξεχειλώσει χειρότερα κι από σαπουνόπερα και τελικά να έχει αποστραγγιστεί από τη δυναμική, την αίγλη, ίσως και το κατ’ αρχήν νόημά του. Το «Casa de Papel» -κατά τον πρωτότυπο ισπανικό τίτλο- ή «Money Heist», αφότου άνοιξε τα φτερά της διεθνούς επιτυχίας, ή απλώς «Η Τέλεια Ληστεία» στα καθ’ ημάς, έριξε -επιτέλους- την αυλαία του.

Και αυτό είναι μάλλον το μοναδικό πραγματικά καλό νέο για μια σειρά που παρασύρθηκε από το ίδιο το momentum της, μπουρδουκλώθηκε στα πόδια της και έφτασε -με το στανιό- μέχρι την πέμπτη σεζόν. Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα του πέμπτου και -οριστικά- τελευταίου κύκλου της σειράς-φαινομένου που μέχρι πρότινος διατηρούσε και τα σκήπτρα της πιο επιτυχημένης -με μονάδα μέτρησης τις προβολές- του Netflix. Βέβαια, οι συντελεστές της ισπανικής σειράς καθόλου ή ελάχιστα πτοούνται από το γεγονός ότι το γαλλικό «Lupin» ξεπέρασε τον πήχη που οι ίδιοι έθεσαν ψηλά και τους πήρε την μπουκιά της πρωτοκαθεδρίας από το στόμα. Τουναντίον, έπειτα από εννέα μήνες γυρισμάτων -τόσοι χρειάστηκαν για τη γέννηση μιας κατακλείδας που δεν θα υπολείπεται της φήμης της «Τέλειας Ληστείας»- αποχαιρέτησαν τη σειρά που τους πρόσφερε οικουμενική ακτινοβολία και παγκόσμια αναγνωρισιμότητα ως πραγματικοί σταρ.

Δείτε το τρέιλερ της 5ης σαιζόν του Casa de papel

Money Heist: Part 5 | Date Announcement | Netflix

Ο Προφεσόρ, κατά κόσμον Αλβαρο Μόρτε, δημοσίευσε ένα βωβό βίντεο στο Instagram του καταγράφοντας την τελευταία αποχώρησή του από το σετ. «Φεύγοντας για τελευταία φορά από το γύρισμα. Τα λόγια είναι περιττά. Είμαι ευγνώμων για όλα. Για τους fans (τους πρώτους φυσικά), την ομάδα της παραγωγής και το Netflix. Και για σένα, αγαπητέ μου Προφεσόρ. Θα μου λείψουν οι όμορφες στιγμές που περάσαμε μαζί. Σε ευχαριστώ», σημείωσε στη λεζάντα του βίντεο που συγκέντρωσε κοντά στις 4 εκατομμύρια προβολές. Ο 46χρονος ηθοποιός έχει κάθε λόγο να κάνει τεμενάδες στο σύμπαν για την καλή του τύχη. Μπήκε στην «Τέλεια Ληστεία» ως ένας καλός αλλά άγνωστος ηθοποιός και την αποχαιρετά με ακροατήριο 10 εκατομμυρίων followers μόνο στο Instagram.

Ακόμα πιο απολογιστική αλλά και πιο συναισθηματική ήταν η αντίδραση της Ούρσουλα Κορμπερό (βλ. Τόκιο), η οποία ανέβασε μια ντουζίνα φωτογραφίες από τα παρασκήνια εκφράζοντας την προσδοκία η «συμμορία» της να έδωσε στη σειρά το τέλος που στ’ αλήθεια αξίζουν οι φανατικοί τηλεθεατές της – αν πραγματικά εννοούσε βέβαια όσα έλεγε, θα έπρεπε αυτό να είχε συμβεί από τη δεύτερη, άντε από την τρίτη το πολύ σεζόν.

vasiki-new

Λίγα λόγια για το έργο

Ο επίλογος της «Τέλειας Ληστείας» θα γραφτεί σε δέκα επεισόδια, δύο δηλαδή περισσότερα απ’ όσα περιλάμβαναν οι κύκλοι της σειράς μέχρι σήμερα. Θα πρόκειται, αν μη τι άλλο, για ένα χορταστικό οριστικό αντίο. Το Netflix φρόντισε να ακονίσει όσο μπορούσε την αγωνία, το σασπένς και την προσμονή προτού αποφασίσει πέρυσι το καλοκαίρι να ανακοινώσει ότι θα χρηματοδοτούσε -με περίπου 10 εκατ. ευρώ, εφόσον πιστέψει κανείς τη σχετική φημολογία την οποία προκαλεί η επικοινωνιακή φειδώ του δικτύου- μία ακόμα σεζόν. Την επιλογή μάλλον διευκόλυναν τα αριθμητικά στοιχεία του τέταρτου κεφαλαίου που ήταν τω όντι σαρωτικά. Μέσα σε τέσσερις εβδομάδες την περιπέτεια των Ισπανών αντιηρώων παρακολούθησαν 65 εκατομμύρια τηλεθεατές. Δεν τους προδίδεις έτσι εύκολα -και κυρίως δεν αψηφάς τις μηνιαίες συνδρομές τους.

Η κινηματογράφηση ξεκίνησε τον περασμένο Αύγουστο, έλαβε χώρα στη Δανία, στην Πορτογαλία και βέβαια στην Ισπανία και ολοκληρώθηκε στις 4 Μαΐου. Οι πρωταγωνιστές της σειράς φρόντιζαν να κρατούν ζεστό το κοινό ποστάροντας πότε-πότε στα κοινωνικά δίκτυά τους φωτογραφίες από τα τρίσβαθα της παραγωγής και να ανατροφοδοτούν έτσι την έξαψη της αναμονής. Εδώ που τα λέμε, αν σε κάτι χωλαίνει τους τελευταίους μήνες το Netflix, είναι σε περιεχόμενο ικανό να δημιουργεί buzz. Βέβαια, όσοι διψούν να πληροφορηθούν την κατάληξη των επαναστατημένων πνευματικών τέκνων του Προφεσόρ θα χρειαστεί να επιστρατεύσουν ακόμα και την τελευταία ρανίδα της καρτερίας τους.

pempti

Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας δεν υπάρχει ακόμη, αλλά όλα συντείνουν ότι η πρεμιέρα θα γίνει στο γ’ τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς – ίσως τον Οκτώβριο, αφού ο Νοέμβριος έχει καθιερωθεί πια ως ο μήνας κυκλοφορίας των νέων επεισοδίων του «The Crown

». «Περάσαμε σχεδόν έναν χρόνο αναλογιζόμενοι πώς θα διαλύσουμε τη συμμορία. Πώς θα φέρουμε τον Προφεσόρ στην κόψη του ξυραφιού. Πώς θα οδηγηθούμε σε μη αναστρέψιμες καταστάσεις για πολλούς χαρακτήρες. Το αποτέλεσμα είναι το πέμπτο μέρος του “La Casa de Papel”. Ο πόλεμος φτάνει στα πιο ακραία και άγρια επίπεδα, αλλά πρόκειται επίσης για την πιο επική και συναρπαστική σεζόν», περιγράφει η ψυχή της σειράς, ο δημιουργός της Αλεξ Πίνα.

Ναι, το τέλος δεν θα είναι καλό, σύμφωνα με τον ήξεις αφήξεις χρησμό του 53χρονου showrunner, αλλά και αν λάβει κανείς υπόψη τις σκόρπιες θεωρίες που διαρρέονται στα κοινωνικά δίκτυα από aficionados και μη της σειράς. Και δεν θα μπορούσε να είναι καλό για την παρέα των ερασιτεχνών εισβολέων στην περίπτωση της οποίας όλα μπορούν να πάνε κακά μέχρι να γίνουν χειρότερα. Την πτώση των αντιηρώων που έχουμε αφήσει ταμπουρωμένους στην Τράπεζα της Ισπανίας θρυλείται πως θα προκαλέσει ο ίδιος ο Προφεσόρ. Εκείνος που τους έπλασε θα γράψει και το τέλος τους. Αυτό τουλάχιστον συνάγουν οι fans από μια δήλωση του Αλβαρο Μόρτε, ο οποίος εξήρε μεν την ευφυΐα και στη στρατηγική του ήρωά του, όμως υπογράμμισε σε πρόσφατη συνέντευξή του πόσο χωλαίνει σε συναισθηματική νοημοσύνη και πόσο αδέξια μπορεί να φερθεί και να δράσει εξαιτίας αυτής της αχίλλειου πτέρνας του.

Αν ειδικά την περίοδο της καραντίνας Vol.1 ή Vol.2 ή ακόμα και σήμερα πιάνει κανείς τον εαυτό του να ψελλίζει ισπανικά, ακόμα κι αν δεν έχει περάσει ποτέ ούτε απέξω από το Ινστιτούτο Θερβάντες, γι’ αυτή την ασυνείδητη γλωσσομάθεια ευθύνεται ξεκάθαρα «Η Τέλεια Ληστεία». Δηλαδή η κάποτε αποτυχημένη σειρά που οι Ισπανοί σχεδόν πέταξαν στον κάλαθο των αχρήστων. Οι δύο πρώτες σεζόν που τότε ήταν ακόμα μία και αδιαίρετη προβλήθηκαν για πρώτη φορά στο ισπανικό δίκτυο Antena 3. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν απογοητευτική. Κανείς δεν έμοιαζε να συγκινείται από τη συμμορία με τις κόκκινες φόρμες και τις μάσκες με τη μορφή του Σαλβαδόρ Νταλί -η αρχική σκέψη ήταν να θυμίζουν Δον Κιχώτη, αλλά εγκαταλείφθηκε- που μπούκαρε τότε στο Νομισματοκοπείο της Ισπανίας. Ακόμα και το Netflix, όταν αγόρασε τα δικαιώματα της σειράς επενδύοντας (λίγα χρήματα) σε μια περιφερειακή παραγωγή απλώς για να αποκτήσει περιεχόμενο και να γεμίσει τηλεοπτικό χρόνο, ούτε που μπορούσε να φανταστεί το λαχείο που τραβούσε.

defteri
triti
Απολογιστική και ταυτόχρονα συναισθηματική ήταν η αντίδραση της Ούρσουλα Κορμπερό (βλ. Τόκιο), η οποία ανέβασε μια ντουζίνα φωτογραφίες από τα παρασκήνια εκφράζοντας την προσδοκία η «συμμορία» της να έδωσε στη σειρά το τέλος που στ’ αλήθεια αξίζουν οι φανατικοί τηλεθεατές της

Στη δίνη της επιτυχίας

Ηταν τέτοια η απήχηση της σειράς στις χώρες της Μεσογείου και σε εκείνες της Λατινικής Αμερικής -η νεόκοπη ανάλυση λέει ότι οι χτυπημένοι από την καπιταλιστική κρίση πολίτες ένιωσαν σαν να μπήκαν στις κόκκινες φόρμες εργασίας των ηρώων- , ώστε ώσπου να πεις «Τέλεια Ληστεία» είχε αναδειχθεί σε ναυαρχίδα της συνδρομητικής πλατφόρμας. Μέσα στη δίνη της επιτυχίας το Netflix ανανέωσε με τον Πίνα και για τρίτη σεζόν προτού προλάβει να ενημερώσει τους άγουρους τότε στη διασημότητα πρωταγωνιστές. Πρώτα έμαθαν τα νέα από τον ισπανικό Τύπο και κατόπιν κλήθηκαν να υπογράψουν συμβόλαιο συνεργασίας. Επρόκειτο βέβαια εκ του αποτελέσματος για μια συναλλαγή σε win/win πνεύμα, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι τόσο ο Μόρτε και η Κορμπερό όσο και ο Μιγκέλ Χεράν (Ρίο) και ο Πέδρο Αλόνσο (Μπερλίν) έχουν αβγατίσει έκτοτε τη φήμη και τον τραπεζικό λογαριασμό τους και μάλλον έχουν χορτάσει και τη ματαιοδοξία τους ως σταρ που κατάφεραν να υπερβούν τα σύνορα της Ιβηρικής Χερσονήσου.

«Ανέκαθεν οι ληστείες ήταν ένα θέµα που µε γοήτευε. Πάντα δούλευαν καλά στις κινηματογραφικές ταινίες µε διάρκεια µιάµισης ή δύο ωρών και σκέφτηκα ότι θα ήταν µια αληθινή δοκιµασία να µεταφέρω µια ληστεία σε σειρά. Ενώ ήµασταν συνηθισµένοι στο αµερικανικό ύφος, θέλαµε να κάνουµε κάτι διαφορετικό. Με χαρακτήρες πιο πραγµατικούς, πιο συναισθηµατικούς. Λατίνους, μεσογειακούς. Μια ταινία έχει συγκεκριµένο χρονικό περιθώριο, ενώ η σειρά σού επιτρέπει να επικεντρωθείς και να εξερευνήσεις περισσότερο τις προσωπικότητες. Ετσι γίνονται πιο ελκυστικές στο κοινό», έχει πει ο Πίνα σχετικά με τη σύλληψη και τις απαρχές της «Τέλειας Ληστείας».

Αν πάντως για τους ήρωές του δεν μπορεί να υποστηρίξει κανείς με βεβαιότητα αν είναι άγγελοι του καλού ή διάβολοι του κακού, για εκείνον το μέχρι σήμερα τηλεοπτικό magnum opus του είχε μονότονα θετικό αντίκρισμα. Δεν είναι μόνο ότι απολαμβάνει τιμές ήρωα στην πατρίδα του, αφού έγινε ο δούρειος ίππος με τον οποίο οι Ισπανοί εκπόρθησαν το Netflix, αλλά και το γεγονός ότι αποτελεί πια σάρκα από τη σάρκα του τηλεοπτικού δικτύου – την υπογραφή του φέρει η σειρά «White Lines», σε παραγωγή της ομάδας του «The Crown», αλλά και το πρόσφατο «Sky Rojo».

tetarti

Βέβαια, η αλήθεια είναι πως ό,τι κι αν παρουσίασε μετά την «Τέλεια Ληστεία» είναι η σκιά της και μάλλον θα παραμείνει βαριά. Και αυτό το μαρτυρά όσα ο ίδιος ψελλίζει εσχάτως στις συνεντεύξεις του, πως δηλαδή οι αντιήρωές του έχουν πολύ βάθος και αρκετό ψωμί ώστε να δημιουργήσει πάνω τους spin-offs της σειράς που αν ήταν κότα θα γεννούσε χρυσά αβγά. Εδώ που τα λέμε δεν έχει κι άδικο με όσα βλέπει να συμβαίνουν γύρω του. Δηλαδή τα «Φιλαράκια» να αναγεννώνται από τις στάχτες τους 18 χρόνια μετά -με την Τζένιφερ Ανιστον ενδεχομένως πιο νεανική στην όψη απ’ ό,τι το 2004- και τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ να πασχίζει για τη νεκρανάσταση του «Sex and the City». Γιατί λοιπόν ο Ισπανός να πονοκεφαλιάζει για νέα τηλεοπτικά σουξέ όταν μπορεί να κάνει το αλλοτινό γαλατικό χωριό του βιομηχανία μοσχοπουλώντας τους (κάποτε) αντιήρωές του ως βαρύτιμα brand names;

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας: www.protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ