Κυριακή 26.01.2025

Αυτός ο κινητήρας υδρογόνου ήρθε στην Ελλάδα. Πού έκανε την εμφάνισή του

Η Yamaha έφερε στην Ελλάδα έναν πρωτότυπο κινητήρα που καίει υδρογόνο και είναι ο πρώτος εξωλέμβιος στον κόσμο που κινεί ταχύπλοο σκάφος…

 

Στο χώρο του αυτοκινήτου συναντούμε ελάχιστα υγραεριοκίνητα μοντέλα όπως, BMW ix5, Toyota Mirai, Honda CR-V κλπ. Στο χώρο της θάλασσας τα πράγματα είναι ακόμα πιο περιορισμένα. Παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, από τα τέλη του 2023 η Yamaha σε συνεργασία με μια εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην εξέλιξη των κινητήρων, δημιούργησαν την πρώτη στον κόσμο εξωλέμβια την οποία τοποθέτησαν σε ταχύπλοο σκάφος.

Η Yamaha H2, όπως είναι η ονομασία της, καταναλώνει υγραέριο αντί για βενζίνη. Η συγκεκριμένη βασίζεται στον ήδη υπάρχοντα κινητήρα XTO Offshore 450, είναι V8, έχει χωρητικότητα 5,6 λίτρα και αποδίδει 450 άλογα. Στην περίπτωση όμως της έκδοσης με υδρογόνο και λόγω χαμηλής ογκομετρικής πυκνότητας του καυσίμου η ιπποδύναμη είναι μικρότερη, φτάνοντας σχεδόν στα 400 άλογα. Εξωτερικά οι εξωλέμβιες είναι ίδιες, ενώ εσωτερικά τα περισσότερα χαρακτηριστικά του κινητήρα είναι και αυτά ίδια.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Στην αντίπερα… όχθη, η αποθήκευση του υγραερίου είναι δύσκολη υπόθεση γεγονός που οφείλεται στα μεγάλα ρεζερβουάρ, τα οποία έχουν και μεγάλο βάρος. Η αυτονομία των οχημάτων που χρησιμοποιούν το υδρογόνο είναι χαμηλότερη ενώ ο ανεφοδιασμός γίνεται δύσκολα καθώς δεν υπάρχουν υποδομές.

Τον συγκεκριμένο κινητήρα H2 της Yamaha που βρίσκεται σε πρωτότυπη μορφή έφερε για λίγες ημέρες στην Ελλάδα η εισαγωγική εταιρία της ιαπωνικής μάρκας (Μοτοδυναμική) ενώ είχαν την ευκαιρία να τον δουν από κοντά όσοι επισκέφτηκαν το Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan EXPO .

πηγή newsauto.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ