Είναι ελάχιστα τα αυτοκίνητα που έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τα 400.000 χιλιόμετρα και να κυκλοφορούν ακόμη στον δρόμο, ωστόσο σύμφωνα με Γερμανούς ειδικούς, τα παρακάτω μοντέλα μπορούν να το κατορθώσουν.
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η Ελλάδα κατέχει την τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρώπης στη λίστα με τη μέση ηλικία των επιβατικών οχημάτων, αφού διαθέτει τον πιο γερασμένο στόλο, με μέση ηλικία που το 2023 ανήλθε στα 17,5 έτη, την ώρα που ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι τα 12,5 έτη.

Οι ειδικοί ξεκινούν με τρία μοντέλα που κυκλοφόρησαν με τον ίδιο κινητήρα κάτω από το καπό τους, και πιο συγκεκριμένα τα Dacia Logan, Dacia Sandero και Renault Megane. Ο κινητήρας K4M 1,6 λίτρων είναι ικανός -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- να «αγγίξει» τα 250.000 χλμ., ωστόσο σύμφωνα με τους Γερμανούς ειδικούς, και με σωστή συντήρηση, τα παραπάνω μοντέλα μπορούν να υπερβούν τα 400.000 χλμ. Σημειώνουν τέλος πως για να εξασφαλιστεί η μακροβιότητα του κινητήρα, μία από τις πιο σημαντικές «συνήθειες» είναι η αντικατάσταση της καδένας χρονισμού κάθε 60.000 χλμ.

Στη λίστα περιλαμβάνεται και το Toyota RAV4, με τον 2λιτρο κινητήρα 3ZR-FAE (Valvematic) , του οποίου η κατασκευή ολοκληρώθηκε το 2007 και εξόπλισε την τρίτη γενιά του ιαπωνικού SUV. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές προσδιόριζαν τη διάρκεια ζωής του συγκεκριμένου κινητήρα μεταξύ 270.000 και 300.000 χιλιομέτρων, ωστόσο σύμφωνα τους Γερμανούς το οδόμετρο του RAV4 μπορεί να αγγίζει ακόμη και τα 420.000 χιλιόμετρα.

Ο κινητήρας 1GR-FE έκανε το ντεμπούτο του το 2002, και πρόκειται για έναν 4λιτρο V6 κινητήρα, ο οποίος εξόπλισε αρκετά μοντέλα της Toyota και της Lexus, ενώ γρήγορα απέκτησε τη φήμη ενός πολύ ανθεκτικού κινητήρα. Εδώ τον συναντάμε κάτω από το καπό του Toyota Land Cruiser Prado, όπου με την κατάλληλη συντήρηση μπορεί να υπερβεί τα 400.000 χιλιόμετρα χωρίς σημαντικά προβλήματα.

Ο 2λιτρος κινητήρας 4Β11 κατασκευάστηκε από κοινού από τη Mitsubishi και την Kia, και παρουσιάστηκε το 2005, ενώ από την πρώτη στιγμή έχει αποδειχθεί εξαιρετικά αξιόπιστος. Ενώ οι κατασκευαστές του ισχυρίζονται ότι μπορεί να αντέξει 250.000 χιλιόμετρα χωρίς σημαντικά προβλήματα, οι Γερμανοί αυξάνουν και εδώ το προσδόκιμο ζωής, αφού ισχυρίζονται ότι αν τα Mitsubishi Lancer και Outlander, μπορούν με τη βοήθεια του συγκεκριμένου κινητήρα να διανύσουν 350.000 χιλιόμετρα, χωρίς αυτός να παρουσιάσει σημαντικά προβλήματα.
